نصرالله جهانگرد ظهر چهارشنبه در سومین اجلاس استانی نماز با موضوع نماز و فضای مجازی که در مصلی محمد رسول ‌الله (ص) شهرستان مینودشت برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع بیش از ۶۰۰ هزار کانال تلگرامی در کشور روزانه ۳۰ تا ۴۰ تراکنش انجام می‌شود که یک درصد مرتبط با دین، شریعت و مذهب بوده و باید برای ارتقای این سطحبه دور از احساسات و به صورت جامع برنامه ریزی کنیم.

وی افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از پژوهشگران، مخترعان، طراحان و برنامه سازان در حوزه‌های مختلف آمادگی دارد و باید تلاش کنیم تا فضای مجازی را به محیطی سلام و مناسب تبدیل کنیم.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با بیان اینکه ۲۷۰ نرم افزار با موضوع نماز قابلیت نصب روی تلفن همراه را دارند، خاطرنشان کرد: این نرم افزارها به زبان‌های فارسی و عربی طراحی شده‌اند و در تلاش هستیم تا آنها را به دیگر زبان‌های رایج دنیا در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

جهانگرد تصریح کرد: کمتر از یک درصد از حجم اینترنت کشور را کانال‌های فاسد و حاوی مطالب، عکس‌ها و فیلم‌های مستهجن پر کرده‌اند و متاسفان گروهی از کاربران به ویژه نوجونان و جواننا درگیر این موضوعات هستند.

وی ادامه داد: ما باید با نوآوری و خلاقیت، مبانی دینی و شرعی و فعالیت‌های ارزشی را جایگزین فضاهای مستهجن کنیم.

جهانگرد با بیان اینکه آموزش‌های مرتبط با فضای مجازی باید جدی گرفته شود، گفت: به طور مثال نرم افزارهای حوزه نماز و احکام را به بیش از ۲۰۰ هزار طلب و روحانی که فعالیت مذهبی دارند باید آموزش دهیم تا آنها به مردم منتقل کنند.

وی یادآور شد: شورای عالی فضای مجازی و مقدمات شبکه ملی اطلاعات به دستور رهبر معظم انقلاب شکل گرفته و خطوط ارتباطی فعلی پاسخگوی کل پهنای کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.