به گزارش انتخاب و به نقل از ورایتی، این سریال با الهام از مجموعه داستان‌های جیمز پترسن، نویسنده آمریکایی تولید می‌شود و قهرمان آن لوک مونکریف، کارآگاه فرانسوی است؛ نقشی که قرار است ژان دوژاردن آن را ایفا کند. بازیگر ۴۵ ساله فرانسوی بیش از همه برای حضور در نقش ژرژ والنتن در فیلم صامت «آرتیست» شناخته می‌شود. فیلمنامه «کارآگاه فرانسوی» را بیل کالج و آدام کوپر نوشته‌اند و بسون با سابقه کارگردانی «حرفه‌ای» آن را می‌سازد.

داستان درباره لوک مونکریف، کارآگاه پاریسی است که برای آغاز کردن یک زندگی تازه به اداره پلیس نیویورک می‌پیوندد. او می‌کوشد در عین پنهان نگه داشتن گذشته خود روی پرونده‌های جنایی نیویورک کار کند. مجموعه پترسن شامل سه کتاب «بوسه فرانسوی»، «معمای کریسمس» و «پیچش فرانسوی» است اما مشخص نیست سریالی که بر اساس آنها تولید می‌شود، چند قسمت خواهد بود.

«آرتیست» با هنرنمایی دوژاردن پنج جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد را برد. ضمن اینکه او در فیلم‌های «گرگ وال استریت» و «مردان آثار ماندگار» با لئوناردو دی‌کاپریو، جورج کلونی و مت دیمن همیازی بوده است. بسون که خالق سریال «تیکن» است، امسال فیلم سینمایی «والرین و شهر هزار سیاره» را روی پرده داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.