به گزارش تسنیم، سیدجعفر رسولی عصر امروز در جمع خبرنگاران این شهرستان با اشاره به ارسال نخستین محموله کمک‌رسانی مردم آمل به زلزله‌زدگان کرمانشاه، اظهار داشت: ستاد مدیریت بحران این شهرستان در نخستین روز از واقعه دردناک زلزله در کرمانشاه به منظور کمک رسانی به مردم آسیب دیده تشکیل کارگروه داده است.

وی با اشاره به اینکه با آغاز فعالیت اعضای این ستاد ملزومات لازم برای رفع نیازهای مردم غرب ایران بررسی شده است، افزود: با تشکیل ستاد حضور و استقبال اعضای مجمع خیرین، مدیران واحدهای تولیدی با برند مطرح کشور، به ویژه نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر، اورژانس هوایی۱۱۵ آمل و مشارکت مردمی بی نظیر و قابل ستودنی بود.

رسولی با اعلام اینکه در نخستین روز از حادثه زلزله ۹ ایستگاه جمع آوری مردمی در سطح شهر آمل برپا شد، عنوان کرد: علاوه بر آن دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی نیز با هماهنگی بخشداران در این امر خداپسندانه با کمک های غیرنقدی همراه ستاد شدند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان آمل با بیان اینکه نخستین محموله پس از دو روز از استقرار این ایستگاه ها با بارگیری ۱۲ دستگاه کامیون عصر امروز به سمت کرمانشاه حرکت داده شد، تصریح کرد: این محموله‌ها شامل ۷۰۰ کارتن انواع کنسرو موادغذایی، ۱۲ هزار باکس آب معدنی ۲۴ تایی، ۱۷۰۰ تخته پتو، ۵۰۰ دستگاه چادر امدادی جمعیت هلال‌احمر و یک هزار کارتن کیک و کلوچه است.

وی با بیان اینکه به‌غیر از این واحدهای تولیدی کاله، دوشه هراز، صالح و دلوسه به صورت جداگانه اقدام به ارائه محموله موادغذایی کردند، ادامه داد: در کنار آن کمک های نقدی مردمی نیز هست که همچنان در حال جمع بندی و جمع آوری است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل با اشاره به اینکه تمامی محموله‌ها از سوی معاونت جمعیت هلال‌احمر مازندران چک و مورد تایید واقع شد، گفت: جمعیت هلال‌احمر این شهرستان برای امدادرسانی و کمک به آسیب دیدگان زلزله مردم کرمانشاه ۱۳ امدادگر از تیم واکنش سریع را به همراه کامیون ها اعزام کرد.

جمشید نیکزاد با تاکید بر اینکه ایستگاه‌های مستقر در شهر همچنان برپا است و کمک‌های مردمی را دریافت می‌کنند، بیان کرد: در این دو روز مساعدت و مشارکت خیرین آمل و واحدهای تولیدی آمل ستودنی بوده و همچنان شاهد این کمک ها از سوی آنها هستیم.

وی خاطرنشان کرد: با اعزام اولین محموله‌ هماهنگی لازم شده تا بطور مستقیم در مکانی به‌عنوان انبار نگهداری واقع در بیستون کرمانشاه قرار گرفته و با صلاحدید لازم بین زلزله‌زدگان توزیع شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.