بهنام سعیدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با تشریح آخرین جزئیات زلزله ۷.۳ ریشتری کرمانشاه اظهار داشت: ‌متأسفانه‌ تلفات جانی و ‌مجروحان این زمین لرزه بسیار بالاست.

 وی با بیان اینکه ‌در این زمین لرزه واحدهای مسکونی و تجاری بسیاری تخریب شده است، افزو‌د: به مناطق زلزله‌زده‌ عوامل امداد و نجات اعزام شده‌اند.

سعیدی با بیان اینکه شورای هماهنگی مدیریت بحران ‌تمام استان‌های همجوار آماده کمک رسانی ‌هستند، تصریح کرد: در حال حاضر تمام نیروهای امدادی در منطقه حضور داشته و اوضاع تحت کنترل است.

درخواست اعزام پزشک‌ به مناطق زلزله‌زده/بیمارستان صحرایی در قصرشیرین‌ برپا شد

همچنین رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه گفت: درخواست اعزام پزشک به مناطق زلزله زده استان کرمانشاه از سازمان نظام پزشکی ارسال شده است.

صائب مدرسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، با اشاره به تشکیل کمیته بحران در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، اظهار داشت: به تمامی نیروهای بخش درمان استان فراخوان داده شده و بیمارستان‌ها نیز در آماده‌باش به سر می‌برند.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کرمانشاه با بیان اینکه 10 فروند بالگرد و تعدادی اتوبوس‌آمبولانس از استانهای دیگر به کرمانشاه اعزام شده‌اند، افزود: بیمارستان صحرایی استان قزوین که برای ایام اربعین در قصرشیرین مستقر بود دوباره راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعدادی آمبولانس به شهرستانهای درگیر زلزله در استان کرمانشاه اعزام شده است، اظهار کرد: از استان‌های معین نیز درخواست کمک شده و بیمارستان ‌های این استانها نیز در آماده‌باش هستند.

آب مناطق زلزله‌زده قابل شرب نیست/ پتو برای مردم فرستاده شد

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه با بیان اینکه آب مناطق زلزله‌زده قابل شرب نیست، گفت: ‌پتو برای مردم فرستاده شد.

مجتبی نیک‌کردار در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه متأسفانه بر اثر زلزله آب شرب کدر شده است، اظهار داشت: شرکت آب منطقه‌ای در حال توزیع آب در بین مردم است.

وی با بیان اینکه ‌مجروحان‌ در ‌بیمارستان‌های قصرشیرین مداودا شده‌اند، افزود: ‌مجروحانی که به داروهای تخصصی دارند به کرمانشاه اعزام شده‌ا‌ند.

نیک‌کردار با بیان اینکه اسکان اضطراری مردم در مناطق زلزله‌زده شروع شده است، تصریح کرد: ‌‌هلال‌احمر بلافاصله در شهر قصرشیرین و سرپل ‌اردوگاه‌های اسکان را راه‌اندازی کرده و پتو و لوازم خواب برای مردم فرستاده شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.