به گزارش ایسنا، روز شنبه و پس از جلسه سران قوا، عبدالرضا عزیزی نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی طی مصاحبه‌ای گفته بود: «در این جلسه سران قوا به بحث و بررسی پیرامون ایجاد تغییرات در ساختار دولت پرداختند و به توافقات ضمنی در این باره رسیدند.» وی همچنین با ذکر جزییاتی مدعی شد که تفکیک و تعییرات در وزارتخانه‌های راه و شهر سازی، نفت، نیرو، کشور، صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان و ... از جمله توافقات در جلسه مذکور بوده است.

امروز اما پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات و اطلاع‌رسانی دفتر رییس‌جمهور با تکذیب اظهارات این نماینده مجلس گفت: در جلسات روسای قوا مهمترین مسائل کشور و اولویت‌های کلان و مرتبط بین قوا، برای تصمیم‌گیری سریعتر و هماهنگی بیشتر در مسیر اجرای برنامه‌ها و خدمت به مردم مورد بحث قرار می گیرد. پیگیری مربوط به ساختار یا مسایل درونی هر یک از قوا روال و قاعده قانونی خود را دارد و طبعا موضوع جلسه سران قوا نبوده است.

وی تاکید کرد: اعلام نادرست هرگونه مطالب یا ادعا به عنوان جزئیات جلسه سه نفره سران قوا، آنهم بلافاصله بعد از جلسه و از سوی کسانی که حضور نداشته و مسوولیتی در این زمینه ندارند، موثق و پذیرفتنی نیست.

وی با اعلام اینکه «اطلاع رسانی جلسات سران قوا روال خاص خود را دارد» از رسانه‌ها خواست که در برابر رواج گمانه‌ها و شایعات بویژه در خصوص جلسه سران قوا حساس باشند و اطلاعات مربوطه را از مراجع رسمی و مسوول پیگیری کنند.

فعلا بحثی برای انتصاب معاونت اجرایی دولت دوازدهم وجود ندارد

همچنین باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: محمود واعظی درباره سفرهای استانی رئیس جمهور در دولت دوازدهم، اظهار کرد: کمیته‌ای برای بررسی نقاط قوت و ضعف سفرهای استانی دولت یازدهم تشکیل شده است. این کمیته بررسی‌های لازم را انجام داده و به پیشرفت خوبی هم رسیده، لذا قرار است جمع بندی حاصل شده را به رئیس جمهور ارائه کند.

واعظی همچنین درباره حذف معاونت اجرایی ریاست جمهوری، گفت: فعلا بحثی برای انتصاب معاونت اجرایی دولت دوازدهم وجود ندارد.

رئیس دفتر رئیس جمهور خاطر نشان کرد: در جلسه هیئت دولت درباره برخی از وظایف معاونت اجرایی بحث و تبادل نظر کردیم، بر این اساس مقرر شد بخشی از این وظایف در وزارتخانه‌ها تقسیم شود تا آنها انجام این امور را بر عهده گیرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.