به گزارش مهر حسین امیرعبداللهیان با اشاره به اثرات سیاسی راهپیمایی اربعین گفت: مهمترین پیام و دستاورد راهپیمایی اربعین در داخل منطقه وحدت و در عرصه بین الملل اقتدار جهان اسلام و از همه مهمتر تقویت امنیت در منطقه است.

مشاور رئیس مجلس ادامه داد: امریکایی ها به بارزانی چراغ سبز نشان دادند بارزانی هم از اسرائیلی ها خواسته بود که فضا را شلوغ نکنند اما آنقدر در این جریان بارزانی تنها ماند که اسرائیل مجبور شد وارد عمل شده و سکوت نکند در این شرایط هیچ کس به اندازه جمهوری اسلامی ایران به کردها خدمت نکرد.

امیرعبداللهیان گفت: بعد از شکست داعش طراحان خارجی حتی فرصت ندادند بین شکست داعش و فاز تجزیه عراق و سوریه را کلید زدند و وقتی دیدند این سناریو به عمل نرسید وارد فاز لبنان شدند. بیش از سه سال لبنان فاقد رئیس جمهور بود، گروههای سیاسی توافق کردند تا لبنان از بن بست خارج شود اما عربستان همیشه می خواهد لبنان را دست آویز اهداف خود قرار دهد.سعودی ها فکر می کنند لبنان تفرجگاه عربستان سعودی است.

وی افزود: عادل الجبیر گفته بود در کمتر از یک سال یمنی ها را با خاک یکسان می کنیم در کمتر از یک سال بعد برای ما پیغام فرستادن که می خواهیم با حوثی ها توافق کنیم اما توافق پنهانی آیا شما کمک می کنید، قرار شد ما کمک کنیم تا یک گفتگوی عادلانه صورت گیرد.این ملاقات انجام شد و قرار شد تا اطلاع ثانوی با حفظ حقوق مردم یمن سری بماند اما این اخبار منتشر شد و سعودی ها بلا فاصله بیانیه ای دادند که بین ما توافقی صورت نگرفته است. عربستان صادق نیست چون قرار بود در سه هفته یمن را نابود کند اما به جایی رسید که التماس مذاکره با حوثی ها را می کرد اما نکته این است که عربستان همواره پای میز مذاکره به دنبال امتیازاتی بود که نتوانست در میدان آن را کسب کند.

وی گفت: سعد حریری باید در لبنان استعفا می داد، همه لبنانی به خاطر توهینی که به مردم آنها شده می خواهند وی برگردد. عمه سعد حریری و خانواده وی به خاطر نفوذی که دارند در لبنان وضعیت وی را دنبال می کنند و به سفارت ها آمریکا ،انگلیس و برخی کشورهای دیگر مراجعه کردند تا وضعیت وی را با عنوان گروگان گیری دنبال کنند. اینها به گونه ای پیگیر وضع سعد حریری هستند که انگار دنبال یک فرد گروگان گرفته شده هستند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.