به گزارش ایرنا و به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده عملیات آزادسازی الجزیره در این باره افزود: یگان های فرماندهی عملیات الجزیره متشکل از سپاه هفتم پیاده نظام و سپاه زرهی هشتم زرهی و نیروهای بسیج عشایر از رود فرات گذشتند و پل الرمانه و این منطقه را به صورت کامل به کنترل خود درآوردند.

یارالله در ادامه تاکید کرد: ۹ روستای این منطقه شامل «البوعبید، البوفراج، البوشعبان، الباغوز، الربط، البوحردان، العش، ختیله و دغیمه از وجود تروریست ها آزاد و پاکسازی شد و پیشروی نیروهای عراقی همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر «مزهر العزاوی» فرمانده عملیات دجله عراق از آغاز عملیات نظامی برای تعقیب تروریست های داعش در شمال شرق استان دیاله هم مرز با ایران خبر داد.

رشید یارالله بامداد شنبه آغاز عملیات گسترده نیروهای عراقی برای آزادی منطقه الرمانه و شهرستان راوه در غرب استان الانبار از وجود تروریست های داعشی را اعلام کرد.

با آزادی القائم تمامی مناطق مهم عراق از وجود تروریست ها پاکسازی شده و تنها بخشی از مناطق شمالی این شهرستان در اشغال داعش است که کارشناسان نظامی پیش بینی می کنند، آزادسازی این مناطق در آینده نزدیک عملی شود.

نیروهای مشترک ارتش عراق ۱۲ مهرماه ۹۶ شهرستان الحویجه در ۷۰ کیلومتری جنوب غرب استان کرکوک را از عناصر تروریستی داعش باز پس گرفتند.

مرحله دوم عملیات آزادسازی الحویجه ۷ مهرماه ۹۶ با مشارکت ارتش و نیروی بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) آغاز شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.