به گزارش ایسنا، حیاتی در حاشیه بازدید از مرز شلمچه با اشاره به استقرار اتوبوس های ویژه حمل و نقل زوار از این مرز تا مقصد نهایی، عنوان کرد: ۶۰۰ دستگاه اتوبوس و ۱۱ رام قطار در مرز شلمچه مستقر هستند که وظیفه جابجایی زائران تا خرمشهر و دیگر شهرهای کشور را بر عهده دارند.

همچنین تعداد ۵۰ دستگاه اتوبوس سازمان اتوبوسرانی زوار را تا پارکینگ‌ها جابجا می‌کنند.

وی با اشاره به ایجاد زیرساخت های لازم در مرز شلمچه ادامه داد: با وجود زیرساخت های مناسب در این منطقه زائران می‌توانند به سهولت از این مرز عبور کنند .

حیاتی با اشاره به وضعیت تردد در مرز شلمچه گفت: زائران در بستری روان و امن در مرز شلمچه تردد می‌کنند و خدمت‌رسانی توسط مواکب در مرز شلمچه تا ۱۰ روز بعد از اربعین ادامه خواهد داشت .

وی از استقرار ۶۰ گیت در مرز شلمچه خبر داد و اظهار کرد: این تعداد گیت آماده ورود و خروج زائران از مرز شلمچه هستند و هیچ‌گونه دغدغه‌ای در این خصوص وجود ندارد .

فرماندار ویژه خرمشهر با بیان اینکه زوار باید با داشتن گذرنامه و روادید معتبر به این مرز مراجعه کنند، افزود: اتباع ایرانی و غیرایرانی تنها با داشتن گذرنامه و روادید قانونی می‌توانند از مرز شلمچه عبور کنند و نیروهای نظامی و انتظامی ازورود افرادی که فاقد گذرنامه و ویزا هستند جلوگیری می کنند.

وی از خروج ۱۳۰ هزار تبعه خارجی از ۹۱ کشور جهان از مرز شلمچه خبر داد و تصریح کرد: تاکنون اتباع خارجی کشورهای افغانستان، پاکستان و آذربایجان بیشترین زائران خارجی بوده اند که از این مرز برای حضور در راهپیمایی اربعین حسینی عبور کرده اند . همچنین تاکنون حدود ۵۵۰ هزار زائر ایرانی از این مرز به عتبات عالیات اعزام شده اند .

وی افزود: همچنین با توجه به موج بازگشت زائران از زیارت اربعین تمهیدات لازم برای برگشت در نظر گرفته‌ شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.