به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، «پریتی پاتل»وزیر توسعه بین المللی انگلیس روز دوشنبه به دلیل دیدار با مقامات ارشد صهیونیست در سفر تفریحی به سرزمین‌های اشغالی بدون هماهنگی با دفتر وزارت خارجه انگلیس عذرخواهی کرد. این دیدارها احتمالاً پروتکل وزارتخانه را نقض کرده‌اند.

پاتل اعلام کرد با «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی، «یوال روتم» مدیرکل وزارت خارجه و «یائیر لاپید» رهبر اپوزیسیون این رژیم دیدار کرده است. او از اینکه روند معمول و قانونی برای ترتیب دادن این دیدارها را طی نکرده و احتمال سوءبرداشت از این دیدارها را تقویت کرده، عذرخواهی کرد.

دولت «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس به دلیل رسوایی جنسی که به استعفای «مایکل فالون» وزیر دفاع این کشور منجر شد زیر ذره‌بین است و حرکت حساب نشده‌ای مانند اقدام پاتل ممکن است وضعیت را بدتر کند.

سخنگوی دولت انگلیس اعلام کرد ترزا می عذرخواهی پاتل را پذیرفته و روز دوشنبه برای یادآوری تعهداتش در سمت وزیر توسعه با او دیدار کرده است.

هفته گذشته که برای نخستین بار جزئیات دیدارهای پاتل با مقامات مذکور در سرزمین‌های اشغالی فاش شد او در مصاحبه با گاردین گفت «بوریس جانسون» وزیرخارجه انگلیس از این سفر مطلع بوده است. اما روز دوشنبه اعلام کرد جانسون بعد از این دیدارها از صورت گرفتن آنها مطلع شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.