به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان هافبک سابق طراح ایتالیایی‌ها پس از آخرین بازی خود برای باشگاه آمریکایی نیویورک‌سیتی از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

آندره آ پیرلو در عرصه ملی، فوتبالش را با قهرمانی در جام ملت های اروپای جوانان در سال ۲۰۰۰ آغاز کرد. او در المپیک ۲۰۰۴ با ایتالیا به برنز رسید. در سال ۲۰۰۶ با تیم تحت هدایت مارچلو لیپی قهرمان جام جهانی ۲۰۰۶ شد و در سال ۲۰۱۲ با تیمِ پراندلی، نایب قهرمانی یورو ۲۰۱۲ شد. یک سال بعد پیرلو با ایتالیای پراندلی در جام کنفدراسیون های ۲۰۱۳، به مدال برنز رسید. ۱۱۶ بازی ملی با ۱۳ گل و ۸ پاس گل همراه بودند.

پیرلو در عناوین فردی، با کسب عنوان آقای گلی و بهترین بازیکن یوروی جوانان آغاز کرد. او در جام جهانی ۲۰۰۶، سومین بازیکن برتر تورنمنت شد، بیشترین پاس گل را داد و در تیم منتخب قرار گرفت. پیرلو همچنین بهترین بازیکن فینال جام جهانی ۲۰۰۶ شناخته شد. او در یورو ۲۰۱۲ و جام کنفدراسیون های ۲۰۱۲ هم در تیم منتخب قرار گرفت. پیرلو در سال ۲۰۱۶ در جمع تیم منتخب تاریخ یورو قرار گرفت. او چند باز جایزه بهترین بازیکن سری آ را کسب کرده و ۳ بار در لیست نامزدهای توپ طلا قرار گرفته است.

آندره‌آ از سال ۲۰۱۵ به باشگاه آمریکایی نیویورک سیتی رفت و ۶۰ بازی در لیگ MLS انجام داد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.