دکتر ابوذر هاشمی، عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن ابراز همدردی با خانواده این نوزاد، بیان داشت: این نوزاد دچار تورم از ناحیه شکم شده بود و اینکه در برخی از شبکه های اجتماعی و فضای مجازی مطالبی منشتر شده مبنی بر اینکه فوت او به دلیل تعلل در رسیدگی در این بیمارستان رخ داده، کاملا کذب است و در تایید این موضوع تمام اسناد و مدارک مربوط به این نوزاد در این مرکز درمانی موجود است. 

وی افزود: این نوزاد با وزن کم و غیر طبیعی در یکی از بیمارستان های شیراز به دنیا آمد، و پس از اینکه با حال عمومی نامناسب توسط یک پزشک در شهرستان زرین دشت معاینه شد به بیمارستان داراب انتقال یافت.

هاشمی بیان کرد: این نوزاد در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان داراب بستری و توسط جراح متخصص اطفال معاینه شد.

وی گفت: این نوزاد هنگامی که در این بخش بستری بود دچار ایست قلبی تنفسی شد که با تلاش تیم احیا، قلب آن مجددا شروع به کار کرد.

این پزشک افزود: بنا به تشخیص اولیه پزشکان این نوزاد دچار انسداد روده بود و پس از مشورت های صورت گرفته این بیمار برای بخش فوق تخصصی جراحی اطفال به بیمارستان نمازی شیراز انتقال داده شد.

هاشمی ادامه داد: با توجه به شرح حالی که از بیمار موجود است، این کودک در حین عمل در بیمارستان نمازی شیراز فوت کرد.

رئیس بیمارستان داراب در مورد تجهیزات و امکانات (هتلینگ) این بیمارستان اظهار کرد: از این حیث این مرکز درمانی از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار است، افزون براین پزشک متخصص اطفال به صورت تمام وقت در این شهرستان نیزحضور دارد.

شهرستان داراب در فاصله 225 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.