به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد میزان کسری تجاری این کشور در ماه سپتامبر با توجه به رشد سریعتر واردات در برابر صادرات افزایش یافته و به 43 میلیارد و پانصد میلیون دلار رسیده است.

 

در بیانیه وزارت بازرگانی آمریکا در این باره آمده است کسری تجاری ماه سپتامبر در بخش کالا و خدمات در مقایسه با آمار مشابه در ماه اوت افزایش یافته است. میزان کسری تجاری آمریکا در ماه اوت 42 میلیارد و 800 میلیون دلار برآورد شده بود.

این بیانیه می افزاید میزان صادرات در ماه سپتامبر یا 1.1 درصد افزایش به 196 میلیارد و 800 میلیون دلار رسید که بالاترین سطح از دسامبر سال 2014 تاکنون به شمار می‌رود ولی میزان واردات نیز در این ماه بیش از 1.2 درصد بالغ بر 240 میلیارد و 300 میلیون دلار رشد داشته است.

کسری تجاری به این معناست که آمریکا بیش از فروش کالا و خدمات به دیگر کشورها، از آنها کالا و خدمات بیشتر خریداری کرده است و افزایش کسری تجاری موجب کاهش رشد اقتصادی آمریکا می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا کسری تجاری گسترده این کشور را نشانه‌ای از ضعف اقتصادی می‌داند و علت آن را به قراردادهای بد تجاری و اقدامات سوء‌ استفاده‌گرایانه چین و دیگر شرکای تجاری نسبت می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.