به گزارش ایسنا میرحسن موسوی امروز ( ۱۲ آبان ماه) با حضور در مرز شلمچه و بازدید از روند تردد زوار اربعین حسینی با قطار خرمشهر به شلمچه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیش از ۷۰ قطار در مسیر جنوب و ۴۵ قطار فوق العاده برای ایام اربعین از مسیر شهرهای مختلف به سمت ایستگاه راه آهن شلمچه و بالعکس پیش بینی شده است.

وی افزود: مطابق برنامه ریزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران تعداد ۲۲۱ هزار صندلی برای جابجایی زوار اربعین حسینی در نظر گرفته شده است.
موسوی تصریح کرد: ظرفیت جمعیتی که با این قطارها به مقاصد نقاط مرزی جابه جا می شوند نسبت به سال ۱۳۹۵ حدود ۲۱ درصد افزایش داشته است.
وی عنوان کرد: امسال از ایستگاه راه آهن خرمشهر تا ایستگاه شلمچه قطار ریل باس ۲۴ ساعته تدارک دیده شده است که این قطار در فاصله نیم ساعت می تواند مسافران را از خرمشهر به شلمچه جا به جا کند.
موسوی با بیان اینکه این زمان بستگی به تقاضای مسافر دارد، خاطرنشان کرد: این قطار به طور ۲۴ ساعته در حال فعالیت است و بیش از ۷۰ قطار در مسیر جنوب و ۴۵ قطار فوق العاده برای این ایام از مسیر شهرهای مختلف به سمت ایستگاه راه آهن شلمچه و بالعکس پیش بینی شده است.
وی اظهار کرد: امسال با هماهنگی دفاتر خدمات مسافرتی قم چهار زوج قطار ترکیبی برای ایستگاه قم تا کربلا را در نظر گرفتیم که زائران را از قم به شلمچه می برند و بعد از انجام تشریفات گذرنامه حدود ۳۵ کیلومتر را در عراق طی کرده و از ایستگاه راه آهن بصره تا ایستگاه راه آهن کربلا را با قطارهای کشور عراق سفر می کنند.
معاون مسافری راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: امسال قطارهای فوق العاده ای برای زائران اربعین پیش بینی کردیم که نسبت به سال گذشته ارتقا پیدا کرده اند. به این صورت که قبلا صندلی دار بودند اما جهت رفاه حال مسافران و ارتقا کیفیت جا به جایی، کلیه این قطارها ۴ و ۶ تخته شده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.