به گزارش ایسنا، وریا غفوری در دومین جلسه تمرین تیم ملی اظهار کرد: اردو تازه شروع شده است و کوتاه مدت خواهد بود. کی روش در این اردو بازیکنان را ارزیابی می‌کند و برخی از بازیکنان برای دو بازی دوستانه حفظ خواهند شد. او قصد دارد بازیکنان لیگ برتری را برای دیدارهای دوستانه محک بزند. 

 

او در ادامه‌  درباره دعوت هفت بازیکن از استقلال به  تیم‌ ‌ملی گفت: این برای استقلال نکته مثبتی است. بازیکنان استقلال جوان هستند و کار کردن با کی‌روش اتفاق خوبی برای آن‌هاست چرا که اعتماد به نفس‌شان را بالا می‌برد و در ادامه‌ مسیر به بازیکنان کمک می‌کند.

این مدافع تیم‌ ‌ملی درباره رقبای ایران در بازی‌های تدارکاتی تاکید کرد: به طور ۱۰۰ درصد برگزاری اردو به بازیکنان کمک می‌کند. مطمئنا اگر رقبای ما قلدرتر باشند به نفع‌مان است. ان‌شاء‌الله  در بازی‌های بعد رقبای بهتری داشته باشیم تا برای مصاف با تیم‌های قدرتمند جام جهانی آماده شویم.

غفوری درباره این که گفته می‌شود کارلوس کی‌روش علاقه‌ای به بازی با تیم‌های بزرگ ندارد و به دنبال ارتقای جایگاه تیم‌ ‌ملی در رده بندی جهانی به وسیله بردن تیم‌های کوچک است، خاطرنشان کرد: این مسائل صحت ندارد. به نظرم اظهارنظر پوچی است. کارلوس کی‌روش بارها اعلام کرده است که دوست داریم با بازیکنان بزرگ بازی کنیم. او بارها این موضوع را تاکید کرده است و همیشه برای او سوال است که چرا بازی با تیم‌های بزرگ میسر نمی‌شود.

مدافع راست ملی‌پوش استقلال هم‌چنین درباره تقابل رقبای ایران با تیم‌های قدرتمند که به آمادگی آن‌ها در جام جهانی کمک می‌کند، گفت‌: تیم‌های دیگر که خیلی دیرتر از ما به جام جهانی رفته‌اند اردوها و مسابقات بهتری دارند و با حریفان بهتری روبه‌رو می‌شوند. تدارکات ما خوب نبوده و نتوانستیم با تیم‌های خوبی بازی کنیم. تیم‌ ‌ملی یک هدف بزرگ دارد و ان‌شاء‌الله بتوانیم به دور دوم مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کنیم. کار راحتی نیست و نیازمند بازی‌های زیاد و اردوهای بهتری هستیم.

او درباره انتقاداتی که به فهرست دعوت شده به تیم‌ ‌ملی وارد است، گفت‌: هر بازیکنی که در اردوی تیم‌ ‌ملی حضور دارد، چیزهایی در خودش نشان داده است که توانسته به تیم‌ ‌ملی دعوت شود. کسانی که در اردو هستند حق‌شان بوده است چرا که کادرفنی همه بازیکنان را زیر نظر دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.