به گزارش مهر، دکتر معصومه ابتکار، اظهار داشت: آموزش و آگاهی زنان برای عزت نفس، سبک زندگی و تصمیمات اثرگذار زندگی آنها بسیار مفید است و باعث می شود که به رفتارهای پر خطر، منجر نشود.

وی تصریح کرد: خدشه وارد کردن به آموزش و آگاهی زنان، جهل است و این جهل به عزت نفس و سلامتی جوانان خدشه وارد می کند و اجازه نمی دهد که انسان های دیندار، سالم و با نشاطی در زندگی خود باشند.

معاون رئیس جمهوی در امور زنان و خانواده ضمن تاکید بر اهمیت آگاهی بخشی به زنان از طریق وزارت بهداشت، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم جوان ایرانی با عزت نفس باشد و سلامت روح و روان داشته باشد باید اجازه دهیم آگاهی آنها افزایش یابد و سبک زندگی را در عمل به آنها یاد دهیم و یکی از نمودهای سبک زندگی سالم، تحرک بدنی و ورزش است.

ابتکار از کم تحرکی به عنوان بیماری عصر جدید یاد کرد و گفت: متاسفانه در پایه های اول تا سوم دبستان، معلم ورزش برای دانش آموزان وجود ندارد و وزارت بهداشت باید در این زمینه مدعی باشد و مطالبه کند تا مشکلات روحی و جسمی دختران در جامعه کاهش یابد بنابراین نباید اجازه دهیم موانعی پیش روی ورزش زنان قرار گیرد چراکه در غیر این صورت، هزینه های درمانی سنگین به نظام سلامت تحمیل می شود.

وی یادآور شد: برای همکاری با وزارت بهداشت در جهت ارتقای سلامت زنان، آمادگی کامل داریم و می توانیم پروژه های مشخصی را تعریف کنیم. اعتقاد داریم هر قدر که در حوزه سلامت سرمایه گذاری کنیم، به کاهش هزینه های درمانی و آسیب های اجتماعی کمک کرده ایم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده از نشست خود با وزیر بهداشت در هفته آینده خبر داد و گفت: به دنبال امضای تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت با هدف ارتقای سلامت زنان هستیم

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.