به گزارش ایرنا دستور محدود کردن شبکه های اجتماعی، اعلام استخدام ۱۷ هزار کارمند ، درخواست ها برای لغو کمیسیون های انتخابات، کشتن ۲ تن به اتهام همکاری با دولت بدست طالبان در «هلمند»، کمک۸۸۷ میلیون دلاری بانک توسعه آسیای به افغانستان، کشته شدن ۷ تروریست تاجیکستانی در «بدخشان» وراه اندازی کمپین علیه تفرقه افکنی بی بی سی در افغانستان رویدادهای مهم ۲۴ ساعت گذشته در این کشور است.

 

** محدود کردن شبکه های اجتماعی در افغانستان 
وزارت مخابرات افغانستان فرمان اعمال محدودیت برشبکه های اجتماعی «واتس‌آپ»، «تلگرام» و شماری دیگر از این شبکه ها را صادر کرد.
اداره تنظیم خدمات مخابراتافغانستان از شرکت «افغان تیلی‌کام» که یک شرکت مخابراتی است، طی نامه ای خواستار فیلتر کردن برخی از این شبکه ها شده است.

** استخدام 17 هزار کارمند برای مشاغل دولتی 
کمیسیون اصلاحات اداری افغانستان اطلاعیه استخدام ۱۷ هزار کارمند جدید را به رقابت آزاد گذشته و ان را فرصتی خوبی برای کاریابی و مقابله با بیکاری عنوان کرده است.

** درخواست لغو کمیسیون های انتخابات افغانستان
تشکیلات سیاسی «محور مردم افغانستان» در نشستی خواستار لغو فعالیت کمیسیون های انتخاباتی این کشور شده.
انها تأکید کرده اند که کمیسیون های فعلی تنها خواست دولت را عملی می کند و باید این کمیسیون ها لغو فعالیت شوند.

**کمک ۸۸۷ میلیون دلاری بانک توسعه آسیای به افغانستان 
بانک انکشاف آسیایی اعلام کرده است که در نظر دارد تا در 5 سال آینده 887 میلیون دلار را برای توسعه دامداری و کاهش فقر به افغانستان کمک کند.
بانک انکشاف آسیایی تا کنون ۴.۹ میلیارد دلار به بخش های مختلف در این کشور کمک کرده است که بخش بزرگ آن به جاده سازی اختصاص یافته است.

**کشته شدن ۷ تروریست تاجیکستانی در «بدخشان»
«نصرالله جمشیدی» سخنگوی ارتش در استان بدخشان افغانستان اعلام کرده است که 7 تروریست تاجیکستان در اثر انفجار بمب دست ساز در این استان کشته شدند.
وی افزوده است که این تروریست روز گذشته می خواستند که یک بمب دست ساز را در منطقه «چاه کران» شهرستان «وردوج» جاسازی کنند که پیش از موقع منفجر شد و در آن ۷ تروریست تاجیکستانی کشته و ۳ تن دیگر زخمی شدند.

**تبلغیات وسیع علیه تفرقه افکنی بی بی سی در کابل
مردم در شبکه های اجتماعی افغانستان در واکنش به آنچه تفرقه افکنی توسط بی بی سی نامیده اند با تشکیل یک کمپین تبلیغاتی علیه این رسانه بصورت گسترده به عمل کرد این شبکه انگلیسی اعتراض کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.