به گزارش فارس دارا کریمی‌نژاد در جلسه هماهنگی ستاد بحران شهرستان لنده با بیان اینکه بر اثر بی‌احتیاطی چوپانان محلی آتش‌سوزی کوه سفید به وقوع پیوست، اظهار داشت: این آتش‌سوزی بالغ بر ۵ میلیارد تومان هزینه روی دست محیط زیست و منابع طبیعی گذاشته است.

وی بر ضرورت آینده‌نگری و برنامه‌ریزی برای مقابله بحران‌ها تأکید و تصریح کرد: لازم است سه نقطه در کوه‌های حاتم، سفید و سیاه برای تجهیزات و امکانات مشخص شود و نگهداری امکانات صورت پذیرد.

فرماندار شهرستان لنده  با اشاره به اینکه شرایط زمانی بد و صعب‌العبور بودن منطقه و خشکی آن خاموش کردن آتش را با مشکل روبه‌رو ساخته است، خاطرنشان کرد: لزوم احداث جاده دسترسی به کوه سفید باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس شورای اداری شهرستان لنده به کمبود امکانات و تجهیزات اشاره و اضافه کرد: هر چند آتش‌سوزی در چند ساعت اخیر مهار شده بود، اما بعد از چند ساعت دوباره فوران کرد و بیش از 7 تا 10 هکتار را در خود بلعید.

کریمی‌نژاد ضمن تقدیر از نیروهای مردمی و پرسنل منابع طبیعی و آبخیزداری یادآور شد: لازم است مردم و پرسنل و امکانات ادارات بسیج شوند تا در سریع‌ترین زمان ممکن آتش مهار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.