به گزارش فارس، همزمان با ایام اربعین حسینی، نشست خبری دومین جشنواره بین‌المللی چهل‌چراغ به دعوت و میزبانی گروهی از محبان اهل بیت علیهم السلام و شیعیان اروپا در روز دوشنبه ۳۰ اکتبر ۲۰۱۷ در پاریس با حضور مجتبی امینی دبیر جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار شد.

 

امینی در ابتدای این نشست با ابراز خرسندی از اینکه توفیق برگزاری دومین دوره این جشنواره حاصل شده است، ضمن ارائه گزارشی از برگزاری موفقیت آمیز دوره نخست، از برگزاری دومین دوره جشنواره غیر دولتی و مردمی چهل چراغ در تهران و سه کشور اروپایی با مشارکت و حمایت بانیان شیعه مقیم اروپا در سال آینده خبر داد.

وی همچنین با اعلام آغاز به کار دبیرخانه بین الملل جشنواره افزود: آن‌چه که به عنوان موضوع این رویداد بزرگ فرهنگی، یعنی جشنواره بین المللی چهل‌‌چراغ و مشتقات آن انتخاب شده، عبارت است از امام حسین(ع). مقصود از این عبارت، همانا فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشورا است و منظور از فرهنگ حسینی و فرهنگ عاشورا، مجموعه مفاهیم، سخنان، اهداف و انگیزه‌‌ها، شیوه‌‌های عمل، روحیات و اخلاقیات والایی است که در نهضت کربلا گفته شده یا به آنها عمل شده یا در حوادث آن ‌نهضت، تجسم یافته است.

امینی در ادامه ضمن قرائت متن فراخوان جذب آثار، تصریح کرد: پیام عاشورا همان زیربنای عقیدتی و فکری است که در امام حسین و شهدای‌ کربلا و اسرای اهل بیت بود و سبب پیدایش آن حماسه و ماندگاری آن قیام شد.

دبیر دومین جشنواره بین المللی چهل چراغ با اشاره به رویکرد جدی در خصوص گسترش دامنه فعالیت و اثر بخشی این جشنواره در اروپا و امریکای شمالی افزود: دبیرخانه «جشنواره چهل‌چراغ»، در دومین دوره خود بنا دارد تا با برگزاری این جشنواره به صورت بین‌المللی، پیام امام حسین را به گوش همه برساند؛ پیام آزادگی، برادری و برابری. رساندن کلام اسلام ناب محمّدی، نه اسلام مطابق میل حکام جور و سردمداران غربی و زرسالاران.

در پایان مجتبی امینی در پاسخ به این پرسش که چرا در پاریس اقدام به برگزاری این نشست خبری شده است، گفت: با توجه به پیام این جشنواره که مسلماً به خاطر اصالت آن و بنا به بسیاری از شواهد تاریخی، علی الخصوص در عصر حاضر، توسط سردمداران غربی و صاحبان زرسالار رسانه‌های غیرمستقل، مورد ویرایش و سانسور قرار می‌گیرد؛ تلاش کردیم تا صدای این جشنواره از پایتخت کشوری که مدعی دموکراسی است بلند شود.

بنابراین گزارش، دومین دوره جشنواره بین المللی چهل چراغ در بخش فیلم‌های کوتاه، نیمه بلند و بلند در قالب‌های داستانی، مستند و انیمیشن، سریال و مجموعه تلویزیونی، طرح فیلم سینمایی و فیلمنامه فیلم کوتاه، کلیپ و نماهنگ، فیلم موبایلی، تک عکس آماتور، تک عکس و مجموعه عکس حرفه ای، پوستر و تصویرسازی و موسیقی برگزار خواهد شد. همچنین آخرین مهلت ارسال آثار 21 دسامبر 2017 خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.