سلفی‌ها و عکس‌های یادگاری که حداقل‌های اخلاقی هم در آنها رعایت نشده است و هویت و چهره افراد بی‌بضاعت یا کودکان بی‌سرپرستی که شاید دلشان نخواهد همه مردم قصه زندگی‌شان را بدانند به بهای هدیه‌ای کوچک از سوی این چهره‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود تا ژست خیر بودن آقا یا خانم بازیگر و صید لایکش کامل شود. 

سلفی گرفتن برخی بازیگران با کودکان بیمار در شرایطی که جزو حریم‌خصوصی این بچه‌هاست نمونه دیگری از بی‌اخلاقی‌های مرسوم میان سلبریتی‌هاست که شهرتشان مانع از برخورد و تذکر به آنها شده است. 

نمایش ثروت و زیبایی‌ها با حضور در جشنواره‌های خیریه‌ها یکی دیگر از جنبه‌های نمایش سلبریتی‌ها در جایگاه یک خیر است. چهره‌هایی که با ماشین‌های آخرین مدل و لباس‌های گرانقیمت و لبخند تصنعی روی چهره اغلب از سوی مدیران روابط عمومی خیریه‌ها به چنین جشن‌هایی دعوت می‌شوند تا به‌بهانه حضورشان درآمدهای خیریه بیشتر و بیشتر شود و شاید حتی برخی از این چهره‌ها برای حضور در چنین مراسم‌هایی هم حق‌الزحمه بگیرید. درست شبیه حق‌الزحمه‌هایی که برای افتتاح رستوران‌ها، ‌فروشگاه‌های زنجیره‌ای، کلینیک‌های زیبایی، ‌نمایشگاه‌های ماشین و طلافروشی‌های بزرگ از سوی این چهره‌ها دریافت می‌شود تا ساعاتی در این مراسم‌ها حضور یابند و موجب جلب مشتری‌های بیشتری برای صاحبان این مشاغل شوند. 

 با تمام اینها، اما مردم همچنان کار خیر و خیران را دوست دارند و همین که حس کنند سلبریتی مورد علاقه‌شان دستی هم در کار خیر دارد، بیش از پیش نسبت به او ابراز احساسات می‌کنند. در این میان وظیفه نهادهای متولی امور خیریه همچون کمیته امداد، ‌بهزیستی و اوقاف است که این اوضاع را ساماندهی کنند، البته اگر خودشان در دام چنین نمایش‌هایی گرفتار نشوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.