به گزارش مهر ،علی نظری از اعضای هیأت مؤسس انجمن پیشکسوتان مطبوعات که اجرای این مراسم را بر عهده داشت، در ابتدا یاد و خاطره تنی چند از روزنامه‌نگاران فقید از جملهحسین قندی،حسین پرتوی و کاظم معتمدنژاد را گرامی داشت.

در ادامه مسعود شهامی‌پور دیگر عضو هیأت مؤسس انجمن پیشکسوتان مطبوعات در سخنانی با اشاره به فعالیت‌هایی که در دو سال گذشته توسط این هیأت برای برگزاری مجمع عمومی و تشکیل انجمن یاد شده، صورت گرفته است، از حمایت‌های حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت ارشاد برای تشکیل این انجمن قدردانی کرد.

به گفته وی، در حال حاضر حدود ۳۰۰ روزنامه‌نگار باسابقه آمادگی خود را برای عضویت در این انجمن اعلام کرده‌اند و ابراز امیدواری کرد به زودی انتخابات و مجمع عمومی برای تعیین هیأت مدیره انجام شود.

در این برنامه همچنین حسین انتظامی معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اعضای هیأت مؤسس انجمن پیشکسوتان مطبوعات خواست تا هر میزان که می‌توانند تعداد اعضای خود را بیشتر کنند تا این انجمن با یک فراگیری و اعتبار بیشتر شکل بگیرد.

انتظامی نقش‌آفرینی پیشکسوتان مطبوعات را برای رفع آسیب‌های روزنامه‌نگاری کشور مؤثر خواند و در ادامه از آنها خواست در تعریف واژه «پیشکسوت» برای تشکیل انجمن متبوعشان سختگیری و دقت نظر بیشتری به خرج دهند.

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد خانه‌های مطبوعات را یکی از تشکل‌های مؤثر کشور برشمرد و آن را الگویی برای شکل‌گیری سایر تشکل‌های مطبوعاتی دانست.

در پایان این برنامه و با حضور حسین انتظامی رئیس بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، از آقایان محمد بلوری، هوشنگ اعلم، ابراهیم رستمیان، رضا قوی‌فکر، مسعود شهامی‌پور، محمود مختاریان، مسعود مهاجر، منصور سعدی، علیرضا عابدی، بیژن نفیسی، بهروز بهزادی، علی بهزاد، علی‌اکبر قاضی‌زاده و صادقی با اهدای بسته‌های فرهنگی و همچنین بریدن کیکی که به همین مناسبت تدارک دیده شده بود، تجلیل به عمل آمد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.