به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، امیررضا خادم معاون حقوقی امور مجلس و هماهنگی امور استان های در گردهمایی مشترک معاونین و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان که از امروز عصر در مشهد مقدس آغاز شده است گفت: قانون اهداف وظایف و اختیارات وزارت ورزش و جوانان تا در مجلس در حال بررسی است و تا یک ماه دیگر به صحن مجلس خواهد رفت.

وی با بیان این که باید نگاه صرفا دولتی را از مدیریت خود خارج کنیم گفت: دوره مسئولیت ما محدود است اما باید تلاش کنیم در همین مدت کوتاه یک اتفاق جدید را در دوره مسئولیتمان پایه گذاری کنیم در غیر این صورت نه تنها پیشرفت نخواهیم کرد بلکه به عقب بر می گردیم.

خادم با تاکید بر این نکته که باید مسائل حقوقی مورد توجه مدیران کل استانها قرار بگیرد گفت: حضور کارشناسان حقوقی در استانها بسیار می تواند تاثیر گذار باشد.

معاون حقوقی وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: با رویکرد و پیگیری های دکتر سلطانی فر قطعا حضور مشخص تری در مباحث اقتصادی و نظارت و مدیریت ادارات کل استانی خواهیم داشت.

امیر رضا خادم به جذب منابع خارج از وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد و افزود: جذب منابع خارج از وزارت به معنای فقط جذب از بخش خصوصی نیست بلکه به معنای جذب از تمام نهاد و ارگانها و بخشهای دیگر دولتی و غیر دولتی است.

وی در پایان گفت: باشگاه ها به عنوان یک نهاد فرهنگی از مالیات معاف هستند به شرطی که اظهارنامه مالیاتی خود را تکمیل نمایند. این موضوع باید از طریق ادارات کل استانی به باشگاه ها آموزش داده شود و باشگاه ها را به ارائه اظهار نامه مالیاتی تشویق کنند.

در این جلسه درخصوص مسائل مربوط به ماده ۸۸ و واگذاری اماکن ورزشی به بخش خصوصی، پیگیری مسائل مربوط با عقد تفاهم نامه با دیگر دستگاه‌ها و موضوعات مورد اختلاف، پیگیری بخشودگی مالیاتی املاک و باشگاه‌های ورزشی، پیگیری مجوز‌ها و پروانه‌های مالکیت زمین‌های تخت اختیار وزارت ورزش و جوانان و بسترسازی ورود خیرین به حوزه ورزش، بحث و تبادل نظر شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.