به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم درباره سرانجام بررسی طرح رسیدگی به اموال و دارایی مسئولان در مجمع تشخیص مصلحت نظام و رفع اختلافات مجلس و شورای نگهبان در این طرح، اظهار داشت: در دوره قبل فعالیت مجمع، این طرح با بررسی اختلافات مجلس و شورای نگهبان اصلاح شد و به تصویب رسید و به قوه قضائیه ابلاغ شد.

وی افزود: قوه قضائیه مکلف شده است که آیین نامه ای را برای این قانون تدوین و تصویب کند و براساس آن آیین نامه، این قانون را اجرا کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره مسئولان مشمول این طرح که باید اموال و دارایی خود را قبل و بعد از مسئولیت اعلام کنند، تصریح کرد: آنچه در اصل ۱۴۲ قانون اساسی آمده، این است که دارایی رهبر، رئیس جمهور، معاونان رئیس جمهور و وزرا و همسر و فرزندان آنها قبل و بعد از مسئولیت باید به اطلاع قوه قضائیه رسانده شود تا برخلاف حق افزایش نیافته باشد.

مصباحی مقدم ادامه داد: اما در این قانون، علاوه بر این موارد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، فرماندهان نیروهای مسلح، مسئولان عالی و سطح دو قوه قضائیه، معاونان وزرا و مدیران کل ستادی وزارتخانه ها و همسر و فرزندان تحت تکفل آنها باید اموال و دارایی خود را قبل و بعد از مسئولیت به قوه قضائیه اعلام کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.