به گزارش ایلنا، معصومه ابتکار در نشست با بانوان فرهیخته خراسان شمالی گفت: با جذب این اعتبار زنان می‌توانند مشاغلی همچون مشاغل سبز یا مشاغل مرتبط با تولیدات صنایع دستی را در سطح روستاها انجام دهند.

وی افزود: یکی از اقدامات مهمی که در این دولت انجام شده توجه ویژه به کار آفرینی و اشتغال بوده است که به عنوان یک زنجیره دنبال می شود و از آموزش تا بنگاه داری و بازاریابی دنبال می شود و فقط در قالب اعطای تسهیلات نیست.

وی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح همه دانشگاهیان، اصناف، اتاق بازرگانی و ... در کنار یکدیگر قرار می گیرند و باید از این فرصت استفاده شود و همه به میدان بیایند.

ابتکار در ادامه از اجرای طرح توان افزایی تشکیل ها به عنوان یک طرح ملی خبر داد و اظهار کرد: این طرح تمامی طیف و تشکل های اجتماعی را در بر خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در حال حاضر طرح تاب آوری اجتماعی نیز در استان ها در حال اجراست و تلاش خواهیم کرد این طرح به طور گسترده انجام شود و در راستای اجرای این طرح تسهیل گران به طور وسیع تربیت می شوند.

وی به لایحه امنیت اجتماعی برای زنان نیز اشاره کرد و گفت: در حال نهایی کردن این لایحه هستیم که بعد از تکمیل آن برای تصویب به مجلس ارسال خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی نیز در این نشست گفت: ایجاد پارک ویژه بانوان از حقوقی است که باید در منشور حقوق شهروندی تعریف شود تا بانوان ما از پارک های مناسبی برخوردار شوند.

محمدرضا صالحی اظهار کرد: تمام فرمانداران شهرستان ها را موظف کرده ایم تا ۲۲ بهمن ماه سالجاری حداقل به ایجاد یک پارک ویژه بانوان مبادرت کنند و تا پایان دولت دوازدهم نیز تمام ۲۲ شهر این استان دارای پارک ویژه بانوان خواهد شد.

او گفت: هم چنین برنامه‌ریزی برای افزایش تعداد مدیران زن در راستای هدف گذاری دولت را هم در دستور کار قرار داده ایم.

صالحی از قول مساعد معاونت امور بانوان و خانواده ریاست جمهوری برای احداث آموزشگاه شبانه روزی در منطقه جرگلان خبر داد.

وی همچنین از کاهش ۲.۲ درصدی طلاق و افزایش ۲.۵ درصدی ازدواج در ۶ ماهه نخست سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: ۱۴۴ تشکل و سازمان غیر دولتی ثبت شده و ۲۲ سمن در حال ثبت در این استان داریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.