به گزارش انتخاب سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی از «پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی ایران» بازدید کرد. در این بازدید که ۹ ساعت به طول انجامید، وی با اشاره به سخنان اخیر ترامپ علیه مردم و نظام ایران گفت: رییس جمهور امریکا اخیرا راجع به کشور ما از تعابری مانند «فناتیک»، «دیکتاتور»، «سرکوبگر»، «تروریست» و ... استفاده کرد در حالی که چند ماه قبل همین آقای ترامپ به عربستان رفت و با شاه سعودی رقص شمشیر کرد و با او پیمان بست!

جلیلی افزود: می توان از کنار این اتفاق راحت عبور کرد و گفت ترامپ صرفا یک رفتار سیاسی انجام داده ولی واقعیت فراتر از این است.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: امروز مشاهده کردم که بخش عمده ای از مسئولین و پژوهشگران این مرکز تحقیقاتی، خواهران هستند ولی از دید رییس جمهور امریکا در کشوری که چنین مراکزی آن هم با حضور پر رنگ خانم ها وجود دارد یک کشور فناتیک است ولی عربستان سعودی یک کشور خوب و متجدد است!

 

وی ادامه داد: در مذاکرات هسته ای هم این سوال را از کسانی که مقابل ما می نشستند می پرسیدم که هر کدام از شما چند هزار کلاهک هسته ای دارید ولی چرا برای ایران که برای مقاصد صلح آمیز فعالیت می کند و به گفته خود شما بمب هم ندارد، اظهار نگرانی می کنید؟

 

جلیلی گفت: اگر پاسخ این سوال را نداشته باشیم نمی توان مسیر درست را انتخاب کرد. مثلا چند هزار سانتریفیوژ ایران آن هم در جای مشخص زیر دوربین های آژانس چه خطری برای آنها دارد؟ پاسخ این سوال و علت حرف های ترامپ در «خودباوری» است که در مراکز علمی مثل اینجا متبلور شده است.

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: دشمن می‌فهمد که امروز با پدیده‌ای مواجه است که روز به روز قدرتمندتر می‌شود. یکی از مؤلفه‌های قدرت نیز «علم» است؛ «العلم سلطان». امروز دشمنان ما می فهمند که با یک پدیده‌ای به اسم انقلاب اسلامی روبرو شده اند که در عرصه‌های مختلف دارد جوانه می‌زند و رشد میکند. نهالی که اگر ریشه پیدا بکند، می‌تواند خیلی پربار تر هم بشود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: دشمنان ما نگران هستند که ما به علوم مفیدی دست پیدا کنیم که برای ما تولید قدرت کند. علومی که اگر به آن دست پیدا کنیم به GDP تبدیل شود و قدرت کشور را افزایش دهد. اگر بفهمند علم ما موجب می‌شود که «استقلال سیاسی»، «استقلال علمی» و «استقلال اقتصادی» ما تقویت شود نگران می شوند. برای همین به نظر بنده این مرکز و هر مرکز علمی ما یک «زرادخانه قدرت» برای کشور است.

 

جلیلی اظهار داشت: امروز علیرغم اینکه در توان هسته ای خود بتن ریختیم و مواد غنی شده را نیز از کشور خارج کردیم، دشمن دست روی توانمندی موشکی مان گذاشته و اگر این روند ادامه پیدا کند بر روی سایر مولفه های قدرت کشور از جمله همین مراکز تحقیقاتی و علمی نیز دست خواهند گذاشت زیرا می خواهند منابع اصلی قدرت ما را از بین ببرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.