به گزارش فارس، مهدی اکبری امروز در گفت‎وگویی اظهار کرد: یک تیم کوهنوردی روز گذشته موقع بازگشت از قله دماوند در منطقه دره یخار متوجه جسد یک انسان شد.

وی با اشاره به اینکه کوهنوردان به علت تاریکی هوا و سرمای زیاد محیط عملیات انتقال را به صبح موکول کردند، افزود: با تلاش زیاد نجات‌گران، امدادگران و عوامل هیأت کوهنوردی آمل جسد این کوهنورد مالزیایی به پایین دست قله منتقل شده و به مسؤولان تحویل داده شد.

مدیرعامل هلال احمر مازندران یادآور شد: کوهنورد مالزیایی به همراه گروه ۱۲ نفره هموطنان خود دوم آذرماه سال گذشته قصد صعود به قله دماوند را داشتند که این ورزشکار در ارتفاع ۴ هزار و ٣٠٠ متری دچار سانحه شده و به دره یخار سقوط کرد.

این مسؤول با اعلام اینکه جنازه یکی از مفقودان با تلاش تیم امداد و نجات کوهستان هلال احمر آمل  و دیگر عوامل امدادی پیدا شده ولی جنازه دیگر کوهنورد پس از روزها جست‌وجو جسد پیدا نشد، تصریح کرد: یک گروه کوهنوردی که قصد صعود به قله دماوند را داشتند جسد این کوهنورد را در دره یخار پیدا کرده و گزارش لازم را به جمعیت هلال احمر اعلام کردند.

اکبری با اشاره به اینکه تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر شهرستان آمل بلافاصله پس از گزارش راهی قله دماوند شدند، ادامه داد: با توجه به طی مسافت طولانی صعود به دره یخار به دلیل مسافت طولانی، تاریکی و سرمای زیاد هوا امکان‌پذیر نبود.

وی بیان کرد: تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال احمر ساعت دو بامداد امروز با سرپرستی داود لشکری و تلاش کوهنوردان هیأت کوهنوردی آمل به طرف دره یخار صعود کرده و به ارتفاعات بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ متر عزیمت داشتند.

مدیرعامل هلال احمر مازندران گفت: جنازه کوهنورد مالزیایی با گذشت ۱۰ ساعت تلاش پیدا شده و به پایین دست منقل شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.