به گزارش ایلنا، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز محوریت جمنا بین اصولگرایان را رد می‌کند و تاکید دارد انتخاب رییسی به عنوان گزینه اصولگرایان در انتخابات مبتنی بر نظر جامعه روحانیت مبارز بود و همچنان حرف آخر در میان اصولگرایان را جامعه روحانیت می‌زند.

اهم اظهارات مصباحی مقدم به شرح زیر است:

*{درباره میزان منتظر ماندن جامعه روحانیت برای ملاقات با روحانی}: چندان طول نکشید؛ در حاشیه جلسه دیدار با مقام معظم رهبری از طرف مجمع تشخیص مصلحت به آقای روحانی اشاره کردم که دوستان مایل به دیدار با شما هستند که ایشان هم گفتند مانعی ندارد و من این موضوع را نمی‌دانستم و مقدمات آن را فراهم می‌کنم. البته پیش من ظاهرا آقای پورمحمدی با آقای نهاوندیان پیش از اینکه از ریاست دفتر رییس‌جمهور جابه‌جا شوند مطرح کرده بودند،‌ احتمالا مصادف با جابجایی او شده و فراموش کردند و بحث این دیدار قبل از انتخابات مطرح نبود و مربوط به بعد از آن می‌شود.

* آقای روحانی خیلی برخورد خوبی در این دیدار داشتند و از حضور دوستان استقبال کردند و در این جلسه از شهدای روحانیت مانند شهید مطهری، شهید مفتح، شهید بهشتی، شهید شاه‌آبادی ‌یاد کردند و همچنین اشاره‌ای هم به درگذشتگان مانند مرحوم آیت الله مهدوی کنی و آیت الله هاشمی رفسنجانی داشتند مبنی بر اینکه نهاد ریاست جمهوری از زمان ریاست جمهوری حضرت آیت‌الله خامنه‌‌ای محل تشکیل جلسات جامعه روحانیت مبارز بود و زمانی هم که آیت الله هاشمی رییس جمهور بودند این جلسات ادامه یافت و اکنون هم شرایط فراهم است تا جلسات به جهت محدودیت‌های امنیتی برای رییس‌جمهور، در نهاد ریاست جمهوری ادامه پیدا کند و این به معنی استقبال و به نحوی دعوت آقای روحانی بود که جلسات در آنجا هم برگزار شود.

*روحانی هیچ گاه از جامعه روحانیت قهر نکرده بود که بخواهد باز گردد. شرکت نکردن ایشان هیچ‌گاه به معنی اینکه انگیزه‌ای برای نیامدن‌شان، مطرح نبود. حضور ایشان در جلسات جامعه روحانیت معنادار نیست، چرا که جزء بنیان‌گذاران جامعه روحانیت مبارز هستند و در اساس‌نامه آمده است که بنیان‌گذاران از اعضای دائمی هستند.

*آقای رییسی جزء شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز است و در زمان انتخابات وقتی که آقای رییسی در یکی از جلسه‌های جامعه روحانیت مبارز شرکت و کاندیداتوری خود را اعلام کرد، دوستان هم استقبال کرده و به اتفاق آراء به ایشان رای دادند و بیانه حمایت از رییسی صادر شد و موضع بنده هم حمایت از ایشان بود.

*هیچ شکافی بین جامعتین در مسائل سیاسی و مسائل اساسی نیست و این موضوع را تکذیب می‌کنم که شکافی بین جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین وجود داشته باشد. اختلاف‌نظرهایی وجود دارد که آن هم طبیعی است.

*آقای روحانی، آقای روحانی است. به نظرم می‌آید با این را شفافیت و صراحت نمی‌توان گفت که ایشان از مجموعه اصولگرایان خروج یا عدول کرده است، بلکه آنچه که الان می توانیم بگوییم این است که رفتاری که بعد از انتخابات از خود بروز داد حاکی از آن است که مواضعش به مواضع رهبری بسیارنزدیک شده و اصولگرایان هم همین را می‌خواهند.

*شخصا به دفتر ناطق نوری و در مدرسه‌ای که در شمیرانات دارند، رفته‌ام و با او درباره حضورش در جامعه روحانیت تقاضا و صحبت کرده‌ام و ‌دوستان دیگری هم با ایشان صحبت کرده‌اند. حتی گاهی در این باره در حاشیه نشست‌های مجمع تشخیص مصلحت با او گفت‌وگو شده است و آیت‌الله موحدی کرمانی با آقای ناطق نوری صحبت کرده‌اند اما اظهار علاقه و آمدن نمی‌کنند و دلیل آن را اظهار نکردند. اما به تعبیری مبنای نیامدن آقای ناطق‌نوری عدم رضایتش از مناظره‌ انتخاباتی سال ۸۸ بود که آقای احمدی‌نژاد داشت و اینکه جامعه روحانیت مبارز در حمایت از ایشان موضع‌گیری نکرد.

*آخرین حرف را جامعه روحانیت مبارز در انتخابات زد و اصولگرایان هم به همان نظر جامعه برگشتند و حرف ما حمایت از آقای رییسی در انتخابات بود.

*به صورت اجمالی خبر دارم که وقتی نظر سنجی‌ها حکایت از رشد آرای آقای رییسی و افت رای آقای قالیباف داشت، در روزهای آخر جمع‌بندی مجموعه این بود که اگر این دو با هم در صحنه بمانند، هیچ کدام رای نمی‌آورند و اگر قالیباف بماند آرای وی پایین‌تر از رییسی خواهد بود،‌ اما اگر رییسی بماند آرای قالیباف به سبد رای رییسی وارد خواهد شد، بنابراین به ایشان توصیه شد کناره‌گیری کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.