به گزارش ایسنا، سردار غلامرضا جلالی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران با اشاره به آغاز هفته پدافند غیرعامل و بیان تاریخچه‌ای از شکل گیری سازمان پدافند، اظهار کرد: این سازمان در ۱۵ سال گذشته تلاش زیادی برای بررسی تاثیر تهدیدات غیرنظامی بر کشور را شناسایی و بر اساس تعامل با مدیران اجرایی کشور برای رفع اثر این تهدیدات بر زیرساخت های کشور تلاش های زیادی را انجام داده است و در بخش های دفاعی و غیر نظامی اقدامات زیربنایی و زیرساختی خوبی انجام شد و توانسته ایم آسیب پذیری را کاهش دهیم و به مصونیت برسیم.

وی افزود: امروز با یک تهدید ترکیبی از جانب دشمنان مواجه هستیم و آقای ترامپ هم که از او انتظار می‌رفت رویکردی سخت داشته باشد، راهبرد تهدید نرم را به تاسی از گذشته و آقای اوباما در پیش گرفته و از طریق تهدیدات رسانه‌ای به دنبال نفوذ است.

 رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، تاکید کرد: راهبرد آمریکایی ها پس از برجام، سوء استفاده از آن و ایجاد دو قطبی امنیت و اقتصاد است و همه دنیا می دانند که زمانی که جمهوری اسلامی  برجام را پذیرفت، آژانس در تاییدات هشت باره خود پایبندی جمهوری اسلامی را تایید کرد.

جلالی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با سوء استفاده از حوزه هسته‌ای تلاش دارند نفوذ و قدرت جمهوری اسلامی در مبارزه با تروریسم در منطقه را به کنترل خود در بیاورند، گفت: امروز بر سر دوراهی قرار گرفته‌ایم که یا تسلیم راهبردهای آمریکا شویم یا مقاومت کنیم که رهبری به این موضوع پاسخ دادند و راهبرد مقاومت ملی در برابر تهدیدات آمریکایی ها را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: سازش چه با مذاکره و چه بدون آن هزینه های فراوانی برای کشور دارد و بزرگترین دستاورد برجام درس اعتماد نکردن به دشمن است که به ما ثابت کرد که باید نگاه مان به داخل و رویکردمان، مقاومت باشد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: در حوزه دفاعی باید با مقاومت، قدرت دفاعی مان را به دشمنان تفهیم کنیم و در حوزه اقتصادی نیز در نظر گرفتن سیاست های اقتصاد مقاومتی، پرداختن به تولید و الگوی مصرف داخلی و فعال کردن دیپلماسی اقتصادی می تواند اقتصاد ما را مقاوم کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.