علی اسدی‌کرم در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در مراسم مشترک دانش‌آموختگی، تحلیف و اعطای سردوشی دانشجویان دانشگاه‌های افسری ارتش، گفت: نفت در کشورهای تک محصولی مثل ایران هم منبع درآمدی بی‌زحمت و هم عامل وابستگی کشور به خریداران و بیگانگان است.

نماینده مردم شهربابک در مجلس متذکر شد: فراز و فرودهای درآمدهای نفتی در سیاست‌های کشور همواره عاملی برای تحریم کشور بوده است. تحریم‌های اقتصادی آمریکا و غرب علیه جمهوری اسلامی همواره برنده‌ترین ابزار در دست دشمنان ایران بوده است تا این کشورها با تحریم نفت ایران، ضربه بزرگی به درآمدهای ارزی کشور وارد کنند به بیان روشن‌تر منابع نفتی همواره عامل وابستگی درآمدهای اقتصادی  و تحت‌الشعاع قرار گرفتن استقلال کشور بوده است.

وی حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی و  رونق تولید ملی با محوریت صادرات را مناسب‌ترین جایگزین درآمدهای نفتی دانست و افزود: باید به تولیدات داخلی متوسل شویم و با کاهش هزینه‌های تولید و رقابت‌پذیر کردن، صادرات را محور قرار دهیم.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس البته پایه‌های اقتصادی مقاومتی را در حال پی‌ریزی دانست و افزود: از نظر بنده دولت پایه‌های اقتصاد مقاومتی را در دست پی‌ریزی دارد که در کنار این سیاست باید به سمت کاهش هزینه‌های تولید و رقابت‌پذیر تولیدات ایرانی و افزایش کیفیت آنها حرکت کرد. باید از منابع داخلی برای صادرات محصولات غیرنفتی استفاده کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.