به گزارش ایسنا، به نقل از سومریه نیوز، طبق بیانیه صادر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری عراق فواد معصوم، رئیس جمهور این کشور امروز (پنج‌شنبه) در کاخ السلام در بغداد میزبان یان کوبیس، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در عراق بود.

طبق این بیانیه، در این دیدار دو طرف به بررسی تحولات سیاسی و امنیتی اخیر عراق، راه‌های موفقیت در انتخابات آتی و نیز نقش سازمان ملل در آشتی، بازسازی‌ها در کشور و حمایت از آوارگان پرداختند.

معصوم در این دیدار بر اهمیت تکیه به اصل گفتگو و پایبندی کامل به قانون اساسی برای حل تمامی مشکلات و اختلافات موجود تاکید کرد و این امر را در حمایت از روند سیاسی، حفظ وحدت میان تمامی گروه‌های عراقی موثر دانست و در ادامه از تلاش‌های این نهاد بین‌المللی در این زمینه تقدیر کرد.

کوبیس نیز در این دیدار بر ادامه تلاش‌های سازمان ملل برای حمایت از خواسته‌های عراقی‌ها جهت برقراری اتحاد و ثبات در کشور و دستیابی به راه‌حل‌هایی برای تمامی مشکلات و موانع موجود تاکید کرد.

همچنین عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در دیدار با کوبیس تلاش برای دستیابی به راه‌حل‌هایی را خواستار شد که تضمین کند دولت بدون استفاده از زور مسئولیت‌هایش را طبق قانون اساسی انجام دهد.

حکیم گفت: ما پیش از این بر اهمیت فراهم کردن شرایط برای آغاز گفتگویی جدی و جامع برای حل مشکلات بر اساس قانون اساسی و حفظ وحدت عراق تاکید کردیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.