به گزارش نامه نیوز، بهرام پارسایی، عضو هیات مرکزی نظارت در پنجمین دوره انتخابات شوراها در مورد نظر فقهای شورای نگهبان درباره تعلیق عضویت نماینده زرتشتی شورای شهر یزد گفت: تنها نهادی که می تواند قانون را تغییر دهد مجلس است اگرجایی تشخیص دهند که خلاف شرعی در قوانین وجود دارد باید به مجلس پیشنهاد دهند و این مجلس است که در مورد تغییر قوانین تصمیم می گیرد.

پارسایی بیان کرد: به هر حال قانون مصوب مجلس بعد از تایید شورای نگهبان اجرایی می شود و در مورد این قانون نیز چنین چیزی وجود دارد یعنی این قانون بعد از مطابقت با شرع و قانون اساسی در شورا تایید شده است و در چندین دوره در حال اجرایی شدن است.

وی با بیان اینکه پیگیری ها و رایزنی های فراکسیون امید با رئیس مجلس در این زمینه ادامه دارد ، گفت: فقهای شورای نگهبان بیشتر روی بحث های شرعی قوانین نظر می دهند و حقوقدان ها روی بحثهای حقوقی نظر خود را می دهند. قطعا بحث مطابقت این قانون با شرع با نظر فقهای شورا در ان زمان به تصویب رسیده است .

پارسایی ادامه داد: در همین قانون نیز بندی امده است که تغییر قانون مستلزم رای مجلس است و البته از همه این موارد نیز که بگذریم شرایط کنونی ما در کشور و دنیا شرایط خاصی است ،ما در حال حاضر نیاز به انسجام سرزمینی و ملی داریم و موارد حاشیه ای همانند این در وضعیتی کنونی درست نیست چراکه این موضوعات حاشیه ای انسجام ملی و همدلی ما را قربانی می کند.

این عضو کمیسیون اصل نود مجلس بیان کرد:در حال حاضر که مخالفین برجام می خواهند بحث حقوق بشر را مطرح کنند، درست نیست ما مسائلی را که خیلی شاید حیاتی و اساسی نیست را مطرح کنیم که بهانه به دست اینها بدهیم .

وی خاطر نشان کرد:ما منتظر جمع بندی نظر هیات رئیسه و رئیس مجلس در این مورد می مانیم، قطعا مجلس در این زمینه طبق وظیفه اش اقدام قانونی انجام می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.