به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشا تودی، قانون‌گذاران مجلس نمایندگان آمریکا با اکثریت آرا، تحریم‌هایی را علیه کره شمالی وضع کردند که دسترسی پیونگ یانگ به بازارهای مالی را هدف قرار می‌دهد. این مصوبه به عنوان تحریم‌های «اتو وامبیر» -- دانشجوی آمریکایی که پس از دستگیری در کره شمالی جان خود را از دست داد -- نامگذاری شده است.

قانون تحریم‌های «اتو وامبیر» کره شمالی روز سه شنبه با رای ۴۱۵ نماینده در مجلس نمایندگان آمریکا به تصویب رسید. بر اساس اظهارات اندی بار، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا که این مصوبه را معرفی کرده بود، این قانون با هدف «وضع شدیدترین تحریم‌هایی که تا کنون علیه کره شمالی اتخاذ شده» طراحی شده است.

اندی بار در پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «مجلس نمایندگان اکنون قانون تحریم‌های اتو وامبیر کره شمالی، لایحه‌ای از جانب من که سختگیرانه‌ترین تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ را وضع می‌کند، را به تصویب رساند.»

این تحریم‌ها با هدف اعمال فشار اقتصادی بیشتر بر کره شمالی به بهانه فعالیت‌های موشکی و هسته‌ای این کشور طراحی شده است.

اتو وامبیر نام دانشجوی آمریکایی است که در اواخر سال ۲۰۱۵ به کره شمالی سفر کرد. وی در ژانویه ۲۰۱۶ در این کشور دستگیر شد.

در ماه ژوئن، کره شمالی وی را در حالی که در کما به سر می‌برد و آسیب شدیدی به سیستم عصبی وی وارد شده بود، آزاد کرد. این دانشجوی ۲۲ ساله در همین ماه به آمریکا فرستاده شد اما چند روز پس از رسیدن به کشورش جان خود را از دست داد.

اکنون این لایحه در انتظار تصویب مجلس سنای آمریکا و امضای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکاست.

پیونگ یانگ اکنون نیز در تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد به دلیل آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای خود قرار گرفته است. در حالی که آمریکا و متحدان این کشور در شبه جزیره کره دست به انجام مانورهای نظامی می‌زنند، کره شمالی ساخت تسلیحات هسته‌ای را راهی برای حصول اطمینان از صلح در منطقه می‌داند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.