به گزارش ایسنا، به نقل از النشره، وزارت خارجه سوریه در این دو نامه اعلام کرده است که جنگنده‌های وابسته به ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا با حملات موشکی خود به یک محله مسکونی در شهر دیرالزور در تاریخ ۲۳ اکتبر که به کشته شدن ۱۱ غیرنظامی و زخمی شدن بیش از  ۴۰ تن دیگر انجامید، یک کشتار خونین دیگر را به کارنامه آکنده از جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریت خود اضافه کردند.

وزارت خارجه سوریه همچنین اعلام کرد که ائتلاف و شبه نظامیان وابسته به آن "با نمایش آزادسازی رقه"، خروج امنی را برای نیروهای گروه تروریستی داعش به دیرالزور و بیشتر تروریست‌های خارجی فراهم کردند و آنها را برای حمله به نیروهای ارتش سوریه و همپیمانانش در استان دیرالزور فرستادند.

در این دو نامه آمده است که شتاب‌زدگی این ائتلاف برای اعلام بازسازی شهر رقه باعث نمی‌شود که بر جنایت‌های شنیع این ائتلاف سرپوش گذاشته شود و همچنین سبب نمی‌شود که این ائتلاف با همکاری با مزدوران خود، سوریه را در عمل انجام شده قرار دهد و حاکمیت سوریه و تمامیت ارضی آن را به صورت آشکارا نقض کنند.

طبق این دو نامه، دولت سوریه به شدت تجاوزات و حملات ائتلاف بین المللی و جنایت‌های جنگی و جنایت علیه بشریتی که توسط این ائتلاف در حق غیرنظامیان سوری صورت می‌گیرد، محکوم می‌کند.

دولت سوریه همچنین اعتراض خود را نسبت به این مسئله بیان کرد که برخی از کشورهای عضو این ائتلات خودشان را از این جنایت‌های ائتلاف که به نام آنها صورت می‌گیرد، کنار نمی‌کشند.

وزارت خارجه سوریه تعجب خود را نیز نسبت به بیانیه‌های منتشر شده برای ستودن عملکرد این ائتلاف مطرح کرد که از سوی برخی از کشورهای مدعی حفظ حاکمیت قانون و حقوق بشر و قانون بین المللی انسانی منتشر می‌شود، در حالی که آنها چشمان خود را در قبال کشته شدن هزاران غیرنظامی در شهر رقه و منهدم شدن کامل این شهر بسته‌اند و آنها در واقع شریکی در ریختن خون سوری‌ها و انهدام شهرها و زیرساخت‌های سوریه هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.