به گزارش مهر، محمد ناصر نیکبخت ظهر یکشنبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با درخواست از بانک ها مبنی بر اینکه سهمیه استان همدان را برای تولید به صورت کامل و بیشتر جذب کنند، گفت: کشور نیازمند سرمایه گذاری است و بخش خصوصی بدون کمک بانکها امکان سرمایه گذاری ندارد.

وی با بیان اینکه ماموریت ما برای کشورمان که خواسته مقام معظم رهبری و رئیس جمهور است، ایجاد اشتغال است، گفت: باید سیستم اداری، بانکها و بخش خصوصی با تعامل از اشتغال موجود صیانت و اشتغال جدید نیز ایجاد کنند.

نیکبخت با بیان اینکه امسال، هم سود بانک کم شده و هم یارانه ای در کنار سود بانکی برای تولیدکنندگان درنظر گرفته شده که باید به تولیدکنندگان اطلاع رسانی شود، گفت: شرایط برای ورود با رغبت متقاضیان فراهم است تا تولید و اشتغال رونق بگیرد.

وی با بیان اینکه بانکها باید به رونق تولید و اشتغال کمک کنند، گفت: باید در امور تولید تسهیل و روان سازی کرد اما نه به قیمتی که بانک ها بدبین شوند بلکه باید مصالح بانک و تولید کننده را با هم دید

استاندار همدان با بیان اینکه باید جلسه ای با بانکهای خصوصی برگزار و از ظرفیت این بانکها هم برای تولید و اشتغال استفاده لازم شود، به برگزاری جلسه ای با معاون سازمان برنامه و بودجه برای تامین اعتبار دانشگاه دی ۸ اشاره کرد و گفت: این دانشگاه از ترم آینده در همدان در ۱۶ رشته پذیرش خواهد داشت.

نیکبخت عنوان کرد: دانشجویان این دانشگاه از ۸ کشور عضو و اگر ایرانی مقیم خارج از کشور پذیرش می شوند و باید بهترین خدمات به دانشجویان دی ۸ داده شود.

وی با بیان اینکه همدان در آبان ماه سال بعد، میزبان اجلاس جهانی گردشگری است، گفت: باید از هم اکنون آمادگی لازم برای برگزاری این برنامه ایجاد شود.

استاندار همدان با بیان اینکه جلسه ای با فرزندان مرحوم فرشچیان برگزار و بسیار خوشحال شدم که فرزندان وی راه پدر را ادامه می دهند، گفت: در این جلسه که نمایندگان مردم همدان و فامنین در مجلس نیز حضور داشتند، ساخت مرکز جامع سرطان همدان و مشارکت بنیاد فرشچیان در احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی توافق شد.

نیکبخت همچنین با بیان اینکه امسال جشنواره انیمیشن در همدان برگزار می شود و قرارداد آن با صدا و سیما منعقد شده  است، گفت:جشنواره زمستانی نیز در همدان برگزار خواهد شد.

وی گفت: مطمئنم زمستان همدان از فصلهای دیگر زیباتر است و باید از این ظرفیتها استفاده کنیم.

  •  

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.