به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سئول، پایتخت بزرگ کره جنوبی، تنها ۵۶ کیلومتر با مرز این کشور و رقیب و دوقلوی خود، کره شمالی فاصله دارد. اقدام نظامی علیه کره شمالی هیچ‌گاه از جانب کره جنوبی به طور جدی در نظر گرفته نشده است زیرا سئول درست در تیررس دامنه رگبار عظیم توپخانه کره شمالی قرار دارد که می‌تواند این کلان‌شهر را به خرابه‌ای تبدیل کند. اما یک رهگیر موشکی محاسبات را در این باره تغییر خواهد داد.

رییس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی به کمیته دفاع مجلس ملی این کشور گفت: ما در نظر داریم تا سامانه رهگیری موشکی را توسعه دهیم تا با تمرکز دشمن بر شهر سئول مقابله کنیم. نهاد توسعه دفاعی در حال تقویت تکنولوژیی کلیدی برای رهگیری مستقیم و هم‌زمان گلوله‌های توپخانه دور برد کره شمالی در زمان حمله است.

چنین سامانه‌ای حجم زیادی از تحقیقات و توسعه را می‌طلبد. نرم‌افزاری که برای تشخیص و واکنش سریع به پرتاب‌ها استفاده می‌شود باید بسیار پیشرفته باشد و لازم است تعداد زیادی پرتابگر و رهگیر ساخته شود.

این سیستم از شبکه رهگیری گنبد آهنین اسرائیل که برای حفاظت از مناطق پرجمعیت اسرائیل ساخته شده، الهام گرفته شده است؛ با این تفاوت که هدف ابتدایی گنبد آهنین محافظت از غیرنظامیان است اما به گفته رییس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، سامانه نظری این کشور برای حفاظت از ارتش، فرماندهی و مرکز دفاع موشکی طراحی شده است.

عملی بودن این پروژه هنوز مشخص نیست و در صورت تکمیل ساخت، می‌تواند پیچیده‌ترین و پرهزینه‌ترین شبکه رهگیری ساخته شده باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.