به گزارش ایلنا، تساوی بدون گل منچستریونایتد در خانه لیورپول در ابتدای هفته جاری، آمار بازی‌های شیاطین سرخ برابر شش تیم بالای جدول لیگ برتر انگلیس را ضعیف‌تر از قبل کرد و همین موضوع به سوژه‌ای برای انتقاد اسطوره باشگاه، پیتر اشمایکل تبدیل شده است؛ کسی که می‌گوید از تماشای مصاف پرافتخارترین‌های جزیره در آنفیلد، حوصله‌اش سر رفته بود.

تیم تحت هدایت مورینیو در 10 بازی اخیرش در خانه 6 تیم بالای جدول لیگ برتر، تنها 5 امتیاز گرفته است که این 5 امتیاز از 5 تساوی بدون گل بوده است. با اینکه مورینیو از تاکتیک‌هایش در آنفیلد دفاع کرد و گفت با توجه به مهره‌های مصدوم تیمش، تصمیمش واقع‌بینانه بوده است اما آمار‌ها نشان می‌دهند که مردان او در خانه تیم‌های بزرگ در 3 سال اخیر محافظه‌کاری را به بازی هجومی برای کسب نتیجه ترجیح داده‌اند. در واقع از ماه ژانویه 2015، تیم‌های او (چلسی و منچستریونایتد) در خانه 6 تیم بالای جدول لیگ برتر، قادر به کسب پیروزی نبوده‌اند، 16 گل خورده‌اند و تنها 4 گل زده‌اند که سه تای آن هم در شکست 5 بر 3 مقابل تاتنهام در سال 2015 بود.

تمام اینها سبب شده اشمایکل نتواند توجیه آقای خاص را درباره شیوه بازی تیمش در خانه لیورپول بپذیرد. او در برنامه ای در شبکه اسکای اسپورتس انگلیس گفت:« تنها زمان خواهد گفت که آیا مورینیو به اندازه‌ای تغییر کرده است که رویکردش را در چنین بازی‌هایی عوض کند یا نه. بازی منچستریونایتد مقابل لیورپول برای من به شخصه بسیار کسل کننده بود. شاید این از ساده‌لوحی و شاید هم از احساسی بودن من باشد اما فکر می‌کنم منچستریونایتد باید به قصد پیروزی در تمام بازی‌هایش به میدان برود و شیوه بازی‌‌اش باید آنقدر خوب باشد که بتواند تمام بازی‌هایش را ببرد.» اشمایکل در ادامه به این موضوع هم اذعان داشت که سرالکس فرگوسن، سرمربی اسطوره‌ای سابق شیاطین سرخ هم در دوران 27 ساله مربیگری‌اش در اولدترافورد گاهی اوقات با رویکردهای منفی‌تر نسبت به مورینیو تیمش را روانه میدان می‌کرد و یک بازی بزرگ مانند لیورپول جزو آن موارد بود.

اشمایکل ادامه داد: من می‌توانم چند مورد را به یاد آورم که شیوه بازی خودمان هم نیاز به تغییر داشت. یک مورد خاص بازی‌مان برابر لیورپول در فینال جام حذفی بود که همه می‌گفتند فینالی باورنکردنی می‌شود و بزرگترین فینال تاریخ خواهد بود اما سرالکس فرگوسن از استیو مک‌منمن می‌ترسید و به همین دلیل می‌خواست از مهار شدن او مطمئن باشد، بنابراین شیوه بازی ما را تغییر داد. او بازیکنان باتجربه را آورد تا با آنها صحبت کند و بگوید که طرز تفکرش چیست و ما هم در جواب او گفتیم که دوست نداریم شیوه بازی‌مان را عوض کنیم. به او گفتیم ترجیح می‌دهیم به میدان برویم و به توانایی‌های خودمان اعتماد کنیم تا اینکه ریتم بازی‌مان را از ترس باختن از بین ببریم. منچستریونایتد در فینال آن سال با تک گل اریک کانتونا در دقیقه 85 توانست بازی را ببرد و قهرمان جام حذفی انگلیس شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.