سخنگوی جامعه روحانیت مبارز، در واکنش به اینکه آیا این دیدار در راستای بازگرداندن روحانی به جامعه روحانیت بوده یا خیر، ب«در حاشیه دیدار به این مسئله هم اشاره شد؛ ولی این‌طور نبود که دیدار ما با چنین هدفی صورت گرفته باشد. ».

مصباحی‌مقدم در پاسخ به این سؤال که شرکت‌نکردن روحانی در جلسات جامعه روحانیت مربوط به پیش از ریاست‌جمهوری اوست؛ پس قاعدتا موانع دیگری در کار بوده که حسن روحانی مدت‌هاست در جلسات شرکت نمی‌کند،  گفت: «بله ایشان از مدت‌ها قبل در جلسات حاضر نمی‌شدند؛ ولی برخلاف آقای ناطق‌نوری، آقای روحانی هیچ‌وقت نمی‌گفتند که اصلا دیگر در جلسات شرکت نمی‌کنند و بنایشان بر نیامدن نبود. در مواردی هم که با ایشان در این مدت دیدار داشتیم، اظهار تمایل می‌کردند که حضور پیدا کنند؛ اما شرایط اقتضا نمی‌کرد».

مصباحی‌مقدم در ادامه افزود: «هدف ما از این دیدار اظهار تبریک به مناسبت پیروزی ایشان در انتخابات ریاست‌جمهوری بود. می‌خواستیم زودتر این دیدار انجام شود که میسر نشده بود؛ تا‌جایی‌که شبیه این دیدار را بعد از پیروزی ایشان در انتخابات یازدهم هم داشتیم، هم قبل داشتیم».

او در پاسخ به این سؤال که آیا حسن روحانی گلایه نکرد که چرا در انتخابات ریاست‌جمهوری جامعه روحانیت مبارز به جای حمایت از او از ابراهیم رئیسی حمایت کرد، گفت: «نخیر، گلایه‌ای نکردند».

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.