به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خسروی راد مدیر عامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان صبح امروز در جمع خبرنگاران با اعلام اینکه طراحی و ساخت مجتمع فولاد بوتیای کرمان از سال ۹۱ آغاز شد گفت: در تیرماه سال ۹۶ تولید آزمایشی گندله آن شروع شد.

وی افزود: این مجتمع در زمینی به مساحت 451 هکتار و با اعتباری بالغ بر 6 هزار میلیارد تومان در حال تکمیل و ساخت است.

خسروی راد با اشاره به اینکه این مجتمع شامل کارخانجات گندله سازی ،فولاد سازی و ریخته گری ، کارخانجات احیا مستقیم و نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی است بیان کرد: کارخانه گندله با ظرفیت 2ونیم میلیون تن در سال تولید آن شروع شده است.

مدیر عامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان تصریح کرد: راه اندازی کارخانه گندله کرمان زمینه اشتغال 250 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار 600نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد کرده است.

وی با اعلام اینکه ساخت کارخانه های احیاء مستقیم با ظرفیت 2 میلیون تن آهن اسفنجی گرم و سرد و کارخانه فولاد سازی و ریخته گری بیلت با ظرفیت تولید سالانه یک ونیم میلیون تن در حال ساخت است گفت: ساخت این کارخانه ها اشتغال برای 500 نفر به صورت مستقیم و یک هزار 600 نفر به صورت غیر مستقیم فراهم خواهد کرد.

خسروی راد ادامه داد: با توجه به محدودیت تولید برق در استان کرمان فولاد بوتیا نیروگاه سیکل ترکیبی برقی با ظرفیت 450 مگاوات را در زمینی به مساحت 46 هکتار احداث و مورد بهره برداری قرار می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.