به گزارش ایسنا، دکتر جعفر کیوانی قمصری سرپرست دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی در آیین گشایش دانشکده هنر و معماری دانشگاه خوارزمی گفت: با وجود اینکه رشته من عمران است اما به دلیل ضرورت در حال حاضر سرپرستی این دانشکده به اینجانب سپرده شده است و به زودی فرد دیگری از اعضای هیات علمی دانشگاه خوارزمی به سمت ریاست دانشکده هنر منصوب خواهد شد.

وی با اشاره به اثرات معنا بخشی، تلطیف کنندگی و امید افزایی هنر اظهار کرد: هنر می تواند پاسخگوی مناسبی به نیازهای بشری باشد.

معاون آموزشی دانشگاه خوارزمی اظهار کرد: پیوند عمیقی بین علم و هنر وجود دارد و نباید تصور کرد آثار هنری تنها جنبه مصرفی دارند.

وی با اشاره به نگاه اسلام به مقوله هنر افزود: در آیات و احادیث زیادی به هنر اشاره شده است و در فرهنگ اسلامی هنر با محیط زندگی و طبیعت ارتباط نزدیک و تنگانگی دارد.

کیوانی از ضرورتهای ایجاد دانشکده هنر در دانشگاه خوارزمی به پیوند علم و هنر، نقش بی بدیل هنر در رشد خلاقیت و تکنیک‌های نو اشاره کرد و گفت: توسعه پایدار و همه جانبه در دانشگاه ها مستلزم توجه به هنر و برقراری ارتباط انسان و طبیعت است.

وی در پایان خاطر نشان کرد:دانشگاه جامع بدون دانشکده هنر از ایفای کامل رسالت خود ناتوان است و به همین دلیل لزوم ایجاد دانشکده هنر و معماری در اعضای هیات علمی و ریاست دانشگاه خوارزمی به وجود آمد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.