به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پاسخ به سوالی درباره همه‌پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق گفت: درخواست برخی برای برکناری فؤاد معصوم، رئیس جمهور کشور از سمتش و اعطای این سمت به شخص دیگری (نوری مالکی) که خودش دلیل اصلی اختلافات و مشکلات طایفه‌ای بوده و اهتمام بیشتر به این مساله، به جای موضوع همه‌پرسی اقلیم کردستان یک فشار سیاسی است.

مقتدی صدر افزود: علاوه بر اینکه برکناری فؤاد معصوم را اقدامی مفید نمی‌دانم در شرایط فعلی هم این کار درست نیست. آنچه بغداد برای حفظ وحدت مردم و تمامیت ارضی عراق انجام می‌دهد، "شرم‌آور" است.

مقتدی صدر در ادامه از کردها خواست از همه پرسی و نتایج آن دست برداشته و به بندهای قانون اساسی کشور پایبند و معترف باشند و خودشان و عراق را به فتنه‌ای که راه خروج ندارد، نیندازند.

مقتدی صدر در تاریخ ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۷ تاکید کرد که ایده برگزاری همه‌پرسی به منزله بهانه‌ای برای اتحاد دولت مرکزی و کل مردم و دولت عراق است و همزمان از بغداد خواست کنترل گذرگاه‌های هوایی و زمینی را به دست گرفته و از مرزها حفاظت کرده و نیروهای امنیتی را به حالت آماده‌باش درآورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.