به گزارش ایلنا، سردار محمدرضا مهماندار گفت: بی‌شک بحث آلودگی هوا در نیمه دوم سال بسیار اهمیت دارد، به طور قطع سلامتی مردم یکی از اولویت‌های پلیس انتظامی و بویژه راهنمایی و رانندگی خواهد بود.

او با اشاره به طرح‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در نیمه دوم سال ادامه داد: طرح برخورد با خودروهای فاقد معاینه فنی و همچنین بحث برخورد با خودروهای دودزا از امروز با شدت بیشتر در دستور کار پلیس قرار گرفته است.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: هر چند این طرح در طول سال تعطیل‌بردار نخواهد بود، اما از امروز این طرح با شدت بیشتر در تهران اجرا خواهد شد از همین رو نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی در ۶۲ نقطه از معابر شهر تهران مستقر هستند و با خودروهای فاقد معاینه فنی برخورد و صاحبان این خودروها جریمه خواهند شد. همچنین دوربین‌هایی که در محدوده زوج و فرد قرار گرفته‌اند به صورت مکانیزه خودروهای فاقد معاینه فنی را شناسایی و اعمال قانون می‌کنند.

سردار مهماندار تاکید کرد: نیروهای پلیس راهنمایی و رانندگی خودروهای دودزا را نیز بلافاصله متوقف و نسبت به نصب پلاک تعمیری و اعزام آن‌ها به تعمیرگاه اقدام خواهند کرد. البته طبیعی است.

او گفت: با توجه به مطالبات مردمی و انتظارات آنها سرویس ادارات، شرکت اتوبوسرانی و خودروهای عمومی در اولویت برخورد هستند و پلیس این موارد را فراموش نکرده و براساس انتظارات مردمی با آن‌ها برخورد خواهد کرد و در روزهای آینده آمار عملکرد پلیس در این زمینه را که بی‌شک در کاهش آلودگی شهر تهران اثرگذار خواهد بود، ارائه می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.