به گزارش تسنیم، مصطفی کاویانی پیش از  ظهر امروز در هفتمین جلسه کارگروه اشتغال استان که با حضور استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد٬ اظهار داشت: تاکنون شش جلسه در سال جاری با موضوعیت اشتغال برگزار شده که حاصل آن ۵۳ مصوبه بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: بر اساس آخرین آماری که درباره بیکاری اعلام‌شده است نرخ بیکاری در استان قم ده و دو دهم درصد است که نسبت به تابستان سال گذشته کاهش یک‌درصدی داشته است.

وی در مورد نرخ مشارکت در سطح استان قم توضیح داد: نرخ مشارکت در استان قم 35.4 درصد اعلام‌شده است که این آمار خوشبختانه نسبت به تابستان سال گذشته رشد یک‌دهم داشته است.

کاویانی گفت: علت اصلی عدم افزایش چشمگیر نرخ مشارکت در استان قم٬ کمرنگ بودن فعالیت بانوان در بحث اشتغال است که رشد این رقم را پائین آورده است.

وی در مورد طرح کارورزی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در دستگاه‌های اجرایی استان بیان کرد: تاکنون 1755 نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که تنها با 13 تن از آن‌ها قرارداد امضاشده است.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: اعتبارات بودجه‌ای برای اشتغال‌زایی در سال 96 از سوی دولت پیش‌بینی‌شده است اما برخی دستگاه‌های استان تاکنون در بخش پیش‌بینی اشتغال هنوز برخی دستگاه‌ها آمار را اعلام نکرده‌اند.

به گفته وی٬ برخی دستگاه‌ها می‌توانند به‌عنوان پشتیبان برخی افراد را معرفی کرده و اداره کار هم می‌تواند به‌عنوان تسهیلات به آن‌ها کمک کند اما متأسفانه هیچ دستگاه‌هایی تاکنون شخصی را معرفی نکرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.