به گزارش ایسنا، به نقل از الجزیره، در بیانیه شورای امنیت آمده است: شورای امنیت بار دیگر تأکید می‌کند که توافق سیاسی لیبی همچنان تنها چارچوب مناسب برای پایان بحران سیاسی لیبی است و اجرای آن همچنان پایه و اساسی برای برگزاری انتخابات و تکمیل روند انتقال سیاسی است.

شورای امنیت در این بیانیه از تمامی طرف‌های لیبیایی خواست برای اصلاح توافق سیاسی و اجرای آن به طور کامل گام بردارند تا به پیشرفت بیشتری در حل بحران برسند.

شورای امنیت در بیانیه ریاستی خود تأکید کرد که راهکار نظامی برای بحران لیبی وجود ندارد و باید تمامی طرف‌های لیبیایی خویشتن داری خود را حفظ کرده و از هرگونه خشونت یا اقداماتی از این قبیل که روند کار سازمان ملل را مختل می‌کند خودداری کنند.

این شورا از تمامی لیبیایی‌ها خواست به آتش‌بس احترام بگذارند.

شورای امنیت از تصمیم خود برای رصد پیشرفت به دست آمده در اجرای طرح سازمان ملل شامل اصلاحات سیاسی، برگزاری کنفرانس ملی، توافق با تدوین قانون اساسی و برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست‌جمهوری در یک سال است، خبر داد.

شورای امنیت از دبیرکل سازمان ملل خواست اطلاعات درباره پیشرفت حاصل شده در اجرای این اقدامات را در گزارش ویژه خود درباره لیبی ارائه کند.

در همین راستا، پارلمان طبرق با اصلاح ماده هشتم توافق الصخیرات در سایه حمایت شورای امنیت از طرح صلح سازمان ملل موافقت کرد.

با این اصلاحات تمامی مأموریت‌ها و پست‌های نظامی به شورای ریاستی لیبی داده می‌شود تا تصمیمات مهم را اتخاذ کند.

از زمان سرنگونی نظام معمر قذافی در سال ۲۰۱۱ لیبی شاهد اوضاع سیاسی و امنیتی نابسامانی است و طرف‌های لیبیایی هنوز به توافق جدی برای اداره کشور دست نیافته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.