به گزارش ایرنا، در معاملات امروز ۴۴۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۳۷۲ میلیارد ریال در ۴۲ هزار و ۷۹۶ نوبت خرید و فروش شد.
بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 39 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 35 واحد رشد کرده است.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، ۲۶ واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۱۷۱ واحد افزایش یافت.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 109 واحد و شاخص بازار دوم بورس 142 واحد بالا رفت.
گروه خودرو در معاملات امروز صدرنشین بورس شد؛ در این گروه ۱۰۰ میلیون سهم به ارزش ۱۱۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.
گروه اطلاعات و ارتباطات به ارزش 96 میلیارد ریال و رایانه به ارزش 92 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص داد.
در رده چهارم، گروه فلزات اساسی با معاملاتی به ارزش ۸۰ میلیارد ریال جای گرفت. گروه شیمیایی با معاملاتی به ارزش ۷۳ میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.
نمادهای فملی (ملی صنایع مس)، فولاد (فولاد مبارکه)، شتران (پالایش نفت تهران)، شبندر (پالایش نفت بندرعباس) و شپدیس (پتروشیمی پردیس) در معاملات امروز، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتنتد، اما همراه (ارتباطات سیار ایران) و خساپا (سایپا) تاثیر منفی داشتند.

**عرضه آخرین نماد اوراق بدهی سخاب‌ در فرابورس
دادوستدهای فرابورس ایران روز جاری در حالی پی گرفته شد که با عرضه اسناد خزانه اسلامی در نماد «سخاب۷» پرونده عرضه‌های این سری اوراق در بازار بسته و همزمان فصل جدیدی از معاملات سخاب۲ تا ۷ تا زمان سررسید آن‌ها در فرابورس آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، امروز سه‌شنبه 18 مهرماه 96 سرمایه‌گذاران در بازار ابزارهای نوین مالی همزمان با عرضه «سخاب7» شاهد گشایش نماد معاملاتی اوراق اجاره دولت در نماد «اجاد41» نیز بودند تا به این ترتیب بازار بدهی فرابورس طیف متنوعی از اوراق را با نرخ های متفاوت دربرگیرد. 
نگاهی به معاملات این اوراق نشان می‌دهد سهامداران حقیقی و حقوقی به ترتیب مشارکت ۹ و ۹۱ درصدی در خرید این اوراق بدهی داشتند.
پس از پذیرش 6 مرحله اسناد خزانه اسلامی در نمادهای سخاب 2 تا 7 و عرضه این اوراق به سرمایه‌گذاران، شاهد مهار نرخ سخاب‌ها تا نزدیکی سقف حداکثر 18 درصد در بازار فرابورس ایران هستیم.
تعداد کل اوراق اجاره که امروز گشایش یافت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار ورقه و تاریخ سررسید آن ۲۴ اسفندماه سال ۹۹ است. این اوراق دارای نرخ سود ۲۰ درصدی بوده و هر شش ماه یکبار به دارندگان آن پرداخت می‌شود.
همزمان با دادوستدهای انجام شده در روز جاری شاخص کل نیز با رشد هفت واحدی خود را ارتفاع 928 واحدی رساند. 
در معاملات امروز، بیش از ۲۱۷ میلیون ورقه به ارزش ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال در فرابورس مبادله شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.