به گزارش ایرنا، &#۳۹;ری چئول هی &#۳۹; امروز با استناد به گزارش های وزارت دفاع افزود: هکرهای کره شمالی سپتامبر گذشته با نفوذ به مرکز اطلاعاتی وزارت دفاع کره جنوبی، فایل های محرمانه ای مانند برنامه های عملیاتی ۵۰۱۵ و ۳۱۰۰ را به سرقت برده اند.
برنامه عملیاتی 5015 شامل آخرین طرح های مشترک سئول - واشنگتن برای یک جنگ تمام عیار با پیونگ یانگ از جمله 'نقشه حذف' 'کیم جونگ اون' رهبر کره شمالی است.
برنامه ۳۱۰۰ نیز برنامه سئول برای مقابله با تحرکات محلی کره شمالی است.
این نماینده مجلس گفت: 235 گیگابایت اسناد نظامی که تقریبا 80 درصد محتوای آنها هنوز مشخص نیست به بیرون درز کرده است.
وی افزود: در میان اطلاعات سرقت شده، نقشه های مربوط به نیروهای ویژه کره جنوبی، گزارش های ارسالی به فرماندهان ارشد کشورهای متحد سئول و همچنین اطلاعات مربوط به امکانات کلیدی نظامی و نیروگاه ها وجود دارد.
در ماه مه مسئولان گروه تحقیق وزارت دفاع اعلام کردند دولت کره شمالی در پشت نفوذ به شبکه اطلاعات نظامی آنلاین این کشور قرار دارد. در آن زمان هنوز معلوم نبود چه اطلاعاتی به سرقت رفته است.
در سال های اخیر، سئول تلاش کرده است قابلیت های امنیتی سایبری خود را تقویت کند زیرا معتقد است پیونگ یانگ حمله های زیادی را به وب سایت های شرکت های دولتی این کشور انجام می دهد. در همین حال پیونگ یانگ نیز مسئولیت حملات سایبری از جمله آخرین آن را رد می کند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.