به گزارش ایرنا، آمار بالای کشیدن سیگار از سوی نوجوانان انگلیسی، افت تحصیلی دانش آموزان بومی و آمار بالای اتهام افراد سیاه‌پوست در دادگاه، بخشی از گزارش تحقیقاتی دولت انگلیس در رابطه با عمق شکاف نژادی در این کشور است .
این گزارش همچنین از آمار بالای بیکاری و شانس پایین تجربه زندگی بهتر میان اقلیت‌های قومی در قیاس با افراد بومی انگلیسی حکایت دارد.
در بخشی از این گزارش آمده است که اقلیت‌های قومی، کمتر در مسئولیت‌های دولتی دیده می‌شوند و آمار بیکاری افراد سیاه‌پوست، آسیایی و اقلیت‌های قومی دو برابر افراد انگلیسی است. 
این گزارش می‌افزاید که دانش آموزان آسیایی به‌ویژه چینی سطح دانش بالاتری را نسبت به دانش آموزان انگلیسی که از غذای رایگان مدرسه استفاده می‌کنند، دارند. 
گزارش یادشده همچنین از آمار بالای اتهام اقلیت‌های قومی به‌ویژه افراد سیاه‌پوست در قیاس با سفیدپوستان انگلیسی حکایت دارد.
کارزارهای حقوق بشری انگلیس در واکنش به این گزارش از دولت این کشور خواسته‌اند تا راهبرد جامعی را برای مبارزه با نابرابری اجتماعی مشخص کند.
منتقدین بر این باورند که انتشار این گزارش از سوی دولت برای بیرون راندن نابرابری در کشور کفایت نمی‌کند و بایستی راه‌حل روشنی ارائه شود.
این گزارش در حالی منتشر می‌شود که تازه‌ترین تحقیقات خبرگزاری پرس آسوسیشین که روز گذشته منتشر شد نشان می‌دهد که آمار جرائم باانگیزه‌های مذهبی علیه مساجد در انگلیس طی یک سال گذشته به دو برابر افزایش‌یافته است.
بر اساس تحقیقات این خبرگزاری، تهدید به بمب‌گذاری، توهین‌های نژادپرستانه، خورد کردن شیشه و آتش‌سوزی به‌ویژه درزمانی که نمازگزاران وارد و یا خارج مسجد می‌شوند از شایع‌ترین جرائم صورت گرفته به شمار می‌رود.
این تحقیقات نشان می‌دهد پلیس انگلیس دربازه زمانی ماه مارس تا جولای گذشته 110 جرم علیه مساجد ثبت کرده و این در حالی است که سال گذشته تنها 47 جرم ثبت‌شده است. 
بر اساس این آمار، تهدید، آزار و اذیت و سایر رفتارهای رعب‌آور از ۱۴ مورد در سال ۲۰۱۶ به ۴۹ مورد در سال جاری رسیده که نشان می‌دهد این آمار طی یک سال به بیش از سه برابر افزایش‌ یافته‌ است.
همچنین جرائم خشونت‌آمیز علیه اشخاص از پنج موردحمله به نمازگزاران در سال 2016 به 11 مورد در سال جاری رسیده و در زمان مشابه خشونت‌های تخریبی نیز به 15 مورد افزایش‌یافته است.
مسئولان مؤسسه‌ها و مراکز اسلامی نیز در گزارش‌ها و اظهارات خود برافزایش بی‌سابقه جرائم اسلام هراسی در انگلیس تأکیددارند.
برخی تحلیل گران انگلیسی بر این باورند که در پی حملات یادشده و گزارش‌های منتشرشده در رابطه با افزایش اسلام هراسی در انگلیس، سطح جرائم مرتبط با نفرت علیه مسلمانان دیگر پایین نخواهد آمد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.