به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه سوزجو، کمال قلیچداراوغلو، رهبر حزب مردم جمهوری خواه ترکیه در ادامه اظهاراتش افزود: بعد از مذاکرات آستانه اسد(بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه) بار دیگر به همان اسد سال‌های گذشته بازگشت. روسیه  و ایران از چه کسی طرفداری می‌کنند؟ اسد. در حال حاضر ترکیه در کنار چه کشورهایی است؟ در کنار اسد و حامیان آن است. اکنون این سوال ایجاد می‌شود که این تغییر 180 درجه‌ای چگونه ایجاد شد. اینگونه بینی انسان را به خاک می‌مالند. اردوغان جبهه النصره را به عنوان گروه تروریستی نمی‌بیند.

 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش درباره تنش ویزا میان ترکیه و آمریکا گفت: بستن درهای دیپلماسی هیچ نفعی برای دو طرف ندارد. در آمریکا پرونده‌های رضا ضراب و معاون مدیرکل هالک بانک بازداشت شد. اکنون می‌خواهد با سیاست گروگان‌گیری مساله را حل کند اما در جریان بسیاری از امور نیستند. به همین دلیل در برابر اقدام آمریکا اعلام می‌کنم که این رفتار بسیار ناراحت کننده است. این در حالی است که اردوغان زمانی که به آمریکا رفته بود اعلام کرده بود که هر زمانی به یکدیگر نزدیک هستیم.

قلیچداراوغلو افزود: البته این مساله بدان معنی نیست که کار آمریکا درست است و یا ما از آن حمایت می‌کنیم. هزاران دانشجو قرار است به آمریکا برود. همه رفت و آمدها قطع می‌شود. در این باره طرفی که مورد مجازات قرار می‌گیرد ۸۰ میلیون ملت ترکیه است نه حکومت ترکیه.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.