به گزارش ایرنا 'جو جانز' (Joe Johns) خبرنگار ارشد این شبکه تلویزیونی از واشنگتن با اعلام این خبر درادامه گفت: رئیس جمهوری آمریکا درحالی با وزرای خارجه و دفاع خود در کاخ سفید صرف ناهار خواهد داشت که تا چند روز آینده درباره برجام تصمیم گیری کند و همچنانکه اعلام کرده انتظار می رود ، برجام را تایید نکند و آنرا به 'کپتال هیل' (کنگره) آمریکا بفرستد.
به گزارش ایرنا، سی ان ان درحالی از صرف ناهار وزیرخارجه و دفاع آمریکا با ترامپ در کاخ سفید خبر می دهد که &#۳۹;جولیان زلیزر&#۳۹; (Julian Zelizer) مورخ آمریکایی در ارتباط با شدت گرفتن اختلاف بین &#۳۹;رکس تیلرسون&#۳۹; وزیر خارجه و &#۳۹;جیمز متیس&#۳۹; وزیر دفاع با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا درمورخ ۱۶ مهرماه در تفسیری دراین مورد به سی ان ان گفت: جهان شاهد هیات حاکمه ای پر هرج و مرج در آمریکا است.
دونالد ترامپ در اویل هفته جاری در توئیت هایی تلاش های 'رکس تیلرسون' وزیر خارجه خود مبنی بر گشودن راه ارتباطی با کره شمالی و انجام مذاکره به پیونگ یانگ را اختلاف وقت خوانده بود.
درهمین حال رسانه های آمریکایی در روزهای اخیر از اختلاف نظر بین جیمز متیس وزیر دفاع و رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق هسته ای خبر دادند.
همچنین تیلرسون درحالی قرار است امروز با رئیس جمهوری آمریکا بر سر یک میز بنشیند که زمزمه هایی درباره کناره گیری وی به گوش می رسد.
جولیان زلیزر درباره آینده رکس تیلرسون به سی ان ان گفت: فکر می کنم تیلرسون دوام نیاورد و باقی نماند، اختلاف (با ترامپ) مربوط به هفته گذشته نیست بلکه به هفته ها و ماه ها قبل باز می گردد چراکه وزارت خارجه (آمریکا ) منزوی شده و می بینیم که تیلرسون به یک سمت و رئیس جمهوری به سمت دیگری می رود، فکر نمی کنم این رابطه سرانجامی داشته باشد،اکنون پرسش این است که کدام گام اول را بر می دارد، آیا رئیس جمهوری اقدام به برکناری وی می کند و یا خود تیلرسون می گوید که از این وزارتخانه می رود.
گمانه زنی ها درمورد قصد دونالد ترامپ مبنی بر عدم تایید توافق هسته ای ایران و فرستادن آن با کنگره ابعاد تازه تر بین المللی پیدا کرده و واکنش ویلیام هیگ وزیر خارجه پیشین انگلیس را به همراه داشت.
ویلیام هیگ وزیر خارجه پیشین انگلیس روز سه‌شنبه (امروز) در یادداشتی که در روزنامه دیلی تلگراف منتشر شد نوشت: اگر دونالد ترامپ برجام را پاره کند، سایر کشورها هرگز نمی‌توانند به آمریکا اعتماد کنند.
وزیر خارجه پیشین انگلیس تصمیم دونالد ترامپ برای عدم تایید پایبندی ایران به برجام را 'اشتباهی بزرگ' خواند و نوشت: او در ذهن خود فکر می‌کند که علیه دیکتاتورها و اشاعه دهندگان سلاح هسته‌ای ایستاده است. اما خروج از توافقی که تمام طرف‌ها صادقانه به آن پایبند بودند، راهش نیست.
وی بابیان اینکه &#۳۹;حتی آمریکا هم برای اقداماتش به اعتماد جامعه جهانی نیاز دارد&#۳۹; افزود: طی روزهای آینده خواهیم فهمید که آیا رئیس‌جمهوری این مساله را درک می‌کند یا خیر.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.