به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بلومبرگ به نقل از سه مقام آمریکایی نوشت ترامپ با کمک تیم امنیت ملی خود راهبرد جدیدی را برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5، در نظر گرفته است که نیازمند خروج از برجام نیست. به گفته این سه منبع، بر اساس این راهبرد جدید، ترامپ فعلا از توافق هسته‌ای ایران خارج نمی‌شود اما از کنگره می‌خواهد که قوانین خود را برای نظارت بر پایبندی ایران به این توافق سخت‌تر کند.

این سه مقام آمریکایی در توضیح این مسئله، اظهار کردند دولت ترامپ از کنگره خواهد خواست که «قانون نظارت بر توافق هسته‌ای ایران» را برای اعمال فشار بیشتر بر ایران، اصلاح کند. به گفته این مقامات، یکی از تغییرات درخواستی احتمالی دولت ترامپ برای اعمال در این قانون این است که همانطور که دولت آمریکا طبق این قانون مکلف است هر سه ماه یکبار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کند، کنگره نیز در فواصل زمانی معین تایید کند که ایران دستکم یک سال تا کسب توانمندی ساخت سلاح هسته‌ای فاصله دارد.

این مقامات به بلومبرگ گفته‌اند که هدف نهایی این راهبرد این است که ترامپ یک جبهه واحد را با حضور دولت، کنگره و متحدان اروپایی در برابر ایران تشکیل دهد.

این سه منبع ناشناس از گفتن اینکه آیا ترامپ در راستای این راهبرد جدید، ظرف یک هفته آینده پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را برای سومین بار تایید خواهد کرد یا خیر، امتناع کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.