به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی  به ارائه گزارشی از جلسه عصر امروز کمیسیون متبوعش پرداخت و از بررسی آخرین وضعیت تادیه بدهی دولت به صندوق‌های تأمین اجتماعی و بازنشستگی کشوری در این کمیسیون خبر داد.

وی افزود: بنا به قانون بودجه سال ۱۳۹۶، مجموع بودجه سازمان تأمین اجتماعی در این سال ۸۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که ۶۰ هزار میلیارد تومان آن از درآمدهای تأمین اجتماعی حاصل می‌شود و ۲۲ هزار میلیارد تومان نیز سهم دولت است که بابت تکالیفی که دولت و مجلس بر عهده این سازمان نهاده، از قبیل معافیت کارگاه‌های زیر ۵ نفر، قالیبافان، باربران، صاحبان حرف و صنایع دستی و... باید پرداخت شود.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: در طرف مصارف در سال ۹۶ نیز ۱۸ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان صرف درمان افراد خواهد شد. در مبحث مستمری، ۳۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان بابت مستمری و ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت بیمه از کارافتادگی و ۲ هزار میلیارد تومان بابت تعهدات کوتاه‌مدت باید پرداخت شود. همچنین حدود ۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه‌های اداری برای این سال پیش‌بینی شده است.

تابش در ادامه گفت: دراین جلسه کسری بودجه این سازمان در سال جاری، حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان برآورد شد. برای جلوگیری از ورشکستگی این سازمان و ممانعت از کمک‌بگیر شدن آن از دولت همانند صندوق‌های بازنشستگی، بر تلاش برای استقلال این سازمان و تهاتر بدهی‌های دولت با واگذاری شرکت‌های دولتی به قیمت واقعی تأکید شد.

وی در پایان تصریح کرد: بازدهی شرکت‌های تحت پوشش شستا نیز نامناسب ارزیابی شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.