به گزارش تسنیم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی ظهر امروز در دیدار نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه سراسر کشور که در سالن محراب حرم حضرت معصومه (س) برگزار شد، با اشاره به اینکه وظایف حفاظت‌ و اطلاعات یکی از حساس‌ترین موضوعات در فقه و سیاست‌های اسلام است، اظهار داشت: این مسئولیت و مأموریت نسبت به سایر سازمان‌ها از دقت و حساسیت بیشتری برخوردار است.

وی افزود: نسبت به وظایفی که حفاظت‌ و اطلاعات برعهده دارد اخبار و اطلاعات این مجموعه به نسبت اسرار نظام تلقی می‌شود و به‌شدت از افرادی که کنترل زبان و سخن ندارند در دین اسلام نفی‌شده است.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه وظیفه حفاظت‌ و اطلاعات حفظ مجموعه از آسیب‌هاست، عنوان کرد: معمولاً این تشکیلات در قلب یک مجموعه ایجاد می‌شود که وظیفه آنان حفظ مجموعه از آسیب‌های احتمالی است.

وی به اهمیت حفظ اسرار اشاره و خاطرنشان کرد: فاش کردن اسرار در دین اسلام به‌شدت نفی‌شده است.

سعیدی به‌سلامت افراد در حفاظت‌ واطلاعات اشاره و تصریح کرد: افرادی که می‌خواهند در این مجموعه موفق شوند باید سلامت خود را حفظ کنند، به دلیل اینکه اعتبار و آبروی یک سازمان وابسته به‌سلامت آن مجموعه است.

وی افرادی که توجهی به حفظ اسرار ندارند را مهم‌ترین عوامل خسارت به جامعه دانست و ابراز کرد: مهم‌ترین عواملی که تاکنون برای جامعه ما خسارت‌های زیادی به بار آورده‌اند وجود اشخاصی هستند که توجهی به فاش کردن اسرار نداشته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.